سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

تشدید "بارش" ها و 6 درجه "کاهش دما" در "تهران"/ موج جدید بارش ها به کشور می آید

نقشینه گفت: یک مرکز کم فشار در شرق دریای مدیترانه بوجود آمده که تا جنوب شرق دریای سرخ گسترده می شود و این سامانه ضمن حرکت شرق سوی خود از بعدازظهر امروز ابتدا شمال غرب و غرب و طی فردا علاوه برآن دامنه های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: یک مرکز کم فشار در شرق دریای مدیترانه بوجود آمده که تا جنوب شرق دریای سرخ گسترده می شود و این سامانه ضمن حرکت شرق سوی خود از بعدازظهر امروز"چهارشنبه 20 آذر ماه 92" ابتدا شمال غرب و غرب و طی فردا "پنجشنبه 21 آذر ماه 92" علاوه برآن دامنه های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: فردا بارش ها در نیمه غربی کشور تشدید می شود و بارش شدید باران و برف طی فردا و روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، بتدرج جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر، سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود و برای مناطق سردسیر و دامنه های زاگرس و البرز به علت برف و یخبندان، اختلال در تردد جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.



نقشینه تصریح کرد: فردا گستره بارش ها به دامنه های مرکزی زاگرس و سواحل شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز می رسد و جمعه از شدت بارش در شمال غرب نسبتا کاسته شده اما بارش باران و برف در نیمه غربی و سواحل شمالی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دمای محسوس در برخی مناطق کشور اظهار داشت: روز یکشنبه بارش ها در سواحل شمالی از شدت بیشتری برخوردار است و با نفوذ جریانات شمالی به کشور دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای در نیمه شمالی و شمال غرب و سواحل شمالی کشور بین 3 تا 6 درجه و در سایر مناطق کشور 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.

گودرزی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده و کاهش 6 درجه ای دما، افزود:تهران اواخر وقت امروز افزایش ابر و از اواخر وقت امشب بارش باران و برف  و فردا بارش ها تداوم خواهد داشت و روز جمعه، نيمه ابري تا ابري و بارش پراکنده رخ می دهد و از روز شنبه نیز موج جدید بارش برف و باران در تهران آغاز می شود و طی این مدت کاهش محسوس 6 درجه ای دما در تهران رخ خواهد داد.

انتهاي پيام/


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.