سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چیت‌چیان در صحن علنی؛

هزینه متوسط هر انشعاب برق 140 هزار تومان کاهش پیدا کرده است / پرداخت میلیونی به کارکنان وزارت نیرو صحت ندارد

وزیر نیرو گفت: پس از ابلاغ بخش نامه جدید این وزارتخانه به طور متوسط در هر انشعاب 140 هزار تومان کاهش داشته‌ است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید چیت‌چیان وزیر نیر به منظور پاسخگویی به سوال نمایندگان تهران و ارومیه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 19 آذر) مجلس حضور یافت و در خصوص سوال نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب در مورد علت افزایش حق انشعاب برق توضیحاتی ارائه کرد.  
 
وی افزود: از زمانی که بنده مسئولیت وزارتخانه نیرو را برعهده گرفتم با یک موج عدم رضایت و شکایت از سوی مردم در مورد وضعیت انشعابات جدید برق مواجه شدیم.
 
چیت‌چیان تصریح کرد: بخش نظارت و بازرسی وزارت نیرو گزارشاتی ارائه کرد که نشان می‌داد زمان اتصال برای برق بالاست به طوری که در برخی استان‌ها مثل هرمزگان سه سال در مازندران یک سال و در خراسان جنوبی دو سال است.
 
وی تاکید کرد: براساس این گزارش در سراسر کشور آماری گرفته شد که 557 هزار نفر هزینه انشعاب خود را پرداخت کرده و در انتظار انشعاب برق هستند.
 
وی گفت: موضوع دوم در مورد حق پرداخت انشعاب بود که گاهی در برخی روستاها 5 میلیون تومان از یک انشعاب گرفته می‌شد.
 
چیت‌چیان در ادامه تصریح کرد: شب گذشته در جلسه‌ای با حضور محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار بودیم که می‌گفت در روستاهای منطقه حوزه انتخابیه‌اس، برای اتصال انشعاب دو میلیون تومان دریافت می‌شود و یا این که در شهر تهران برای یک انشعاب حدود 8 میلیون تومان هزینه دریافت می‌شود و این موضوع برای وزارت نیرو قابل تحمل نبود.  
 
چیت‌چیان اظهار کرد: موضوع را بررسی کردیم دیدیم هزینه انشعاب از سال 82 تاکنون ثابت مانده در حالی که هزینه‌های دیگر افزایش داشته است به طور مثال قیمت مس که یکی از اصلی‌ترین مواد است، 9 برابر شده است که این وضعیت باعث شد تا دستورالعملی در دستور کار قرار گیرد.
 
وی اظهار کرد: هزینه هر انشعاب 75 هزار تومان بود ولی هزینه وسایل اندازه گیری برعهده شرکت توزیع گذاشته شد.
 
وی افزود: در کل براساس دستورالعمل جدید هزینه انشعاب در کلانشهرها یک میلیون و 280 هزار تومان در شهرها 875 هزار تومان و در روستاها 327 هزار تومان تعیین شد.
 
وی تاکید کرد: براساس دستورالعمل جدید نیازی به پرداخت هزینه جداگانه به پیمانکار نیست و هیچ شرکتی حق ندارد ریالی از مشترک دریافت کند.  
 
وزیر نیرو افزود: در حال حاضر متوسط هزینه هر انشعاب برق 835 هزار تومان است در حالی که هزینه واقعی که شرکت‌ها انجام می‌دهند 2.5 میلیون تومان براورد می‌شود.  
 
وی کاهش زمان اتصال را از دیگر موضوعات این دستورالعمل دانست و گفت: براساس این دستورالعمل حداکثر زمان اتصال انشعاب‌ها دو هفته است.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشتباه جزیی وزارتخانه اعتراف کرد و گفت: این کوتاهی از جانب ما بود که اگر بخش‌نامه قبل از اجرا به مجلس داده می‌شد و در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت و این که توزیع عمومی نسبت به مسئله صورت می‌گرفت نیازی به این سوال نبود.  
 
وزیر نیرو تاکید کرد: از هیئت رئیسه انتظار داریم گروهی از نمایندگان را معرفی کنند و تا ریز اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهند و ببینند که یک ریال نیز از این محل درآمدی حاصل وزارت نیرو نمی‌شود.  
 
چیت‌چیان در بخش دوم سخنان خود به برخی اظهارات نادر قاضی‌پور که گفته بود پرداخت 10 الی 20 میلیون تومانی به کارکنان وزارت نیرو صورت می‌گیرد گفت: این سخنان مطلقا صحت ندارد ما براساس قانون خدمات مدیریت اقدام می‌کنیم و پرداختی‌ها نیز در مورد قانون مدیریت خدمات کشوری است و هر کسی بخواهد می‌توانیم جزییات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.  
 
وی تاکید کرد: وزارت نیرو هیچ افزایش قیمتی در هزینه انشعابات نداشته بلکه برای رفع مشکلات مردم و سهولت کارهای آن‌ها اقداماتی انجام داده است.  
 
چیت‌چیان در پایان تاکید کرد: طبق محاسباتی که انجام شد تا قبل از ابلاغ بخش نامه جدید وزارت نیرو به ازای هر انشعاب در 975 هزار تومان دریافت می‌شد و به طور متوسط هر انشعاب 835 هزار تومان است یعنی به طور متوسط هر انشعاب 140 هزار تومان کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، نیرو ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.