سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت‌های استکباری/ خاستگاه اسلام حفظ حقوق و کرامت انسانی است

یک حقوقدان گفت: مهمترين خاستگاه دين مبين اسلام حفظ حقوق و كرامت انساني است و با این حال داعیه‌داران حقوق بشر غربی به دلایل واهی و اتهاماتی بی‌اساس کشورمان را ناقض حقوق بشر می‌دانند.

"رضا محمدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، اظهار داشت: در رابطه با مفهوم حقوق بشر تعريف واحدي ارائه نشده و توافقي در اين مورد وجود ندارد، اما به بيان كلي حقوق بشر، حقوق بنيادين و انتقال‌ناپذير است، كه مجموعه‌اي از ارزش‌ها، مفاهيم، ‌اسناد و سازوكارها است كه موضوع آن حمايت از مقام و منزلت و كرامت انساني‌ است.
 
وی در ارتباط با پيشينه تاريخي حقوق بشر و سير تاريخی آن گفت: حقوق بشر  پيشينه‌اي به قدمت تاريخ حيات بشر دارد و نخستين نشانه‌هاي حقوق بشر در قانون حمو‌رابي، ديده شده است، هرچند منشور حمورابي در زمينه حقوق بشر بسيار ابتدايي است ولي عده‌اي آن را نخستين گام به سوي حقوق بشر مي‌دانند.

محمدی ادامه داد: اين امر بديهي است كه حقوق بشر متعلق به تمامي ملتها است و هيچ فرد يا ملتي نمي‌تواند اين مفهوم را به سود خود مصادره کند.

وی تصریح کرد: نتایج بررسی‌ها بیانگر آن است که مکاتب غربی علی‌رغم اینکه به وضع و ترویج اصطلاح حقوق ب�ض حقوق بشر می‌دانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.