سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین علل طلاق عاطفی چیست؟

یک مشاوره و کارشناسی مذهبی گفت: عدم محبت اعضای یک خانواده باعث طلاق عاطفی می‌شود.

 معصومه کاشانی مشاور و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که بین اعضای  خانواده محبت و مودت نباشد، حتی اگر زیر یک سقف هم زندگی کنند دچار طلاق عاطفی هستند.

این مشاور و کارشناس مذهبی افزود: طلاق عاطفی عمومیت دارد و از جمله فاکتور های آن انتخاب اشتباه، هم کفو نبودن، عدم آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج می باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات زوجین هم کفو هستند اما مهارت های زندگی را یاد نگرفته اند افزود: این مهارت را می توان از پدر و مادر، محیط بیرون از افراد موفق‌ و با تماشای فیلم ها و سریال‌های آموزنده یاد گرفت.

وی در ادامه یکی دیگر از معضلات در خصوص طلاق عاطفی از عدم ارتباط کلامی مناسب  دانست و تصریح کرد: واژه ها و یا کلمات طعم، بو و احساس دارند و روی افراد بار مثبت و منفی می گذارند ، پس  در نتیجه صحبت کردن و استفاده از کلمات مناسب در ایجاد محبت و مودت بسیار مهم است.

وی در ادامه به سبک زندگی اشاره نمود و گفت: با توجه به روایت امام صادق (ع)  افراد زندگی خود را به چهار قسمت  عبادت و کسب معرفت و مطالعه ، کار و تلاش و امرار معاش، تفریحات سالم، خواب تقسیم می کنند.

معصومه کاشانی در پایان به دوستان نامناسب اشاره کردو گفت: نباید افراد تمام وقت خود را با دوستان خود پر کند و هیچ وقت و حوصله ای برای خانواده خود نداشته باشد، این امر باعث کم رنگ شدن محبتشان می شود./

برچسب ها: علل ، طلاق ، عاطفی ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.