سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت رصد قهرمان آسمان برساووش را از دست ندهید

این شب‌ها اگه ساعت 22 با چشم غیر مسلح دقیقا بالای سر خود را با دقت رصد کنید می توانید صورت فلکی برساووش یا قهرمان را در آسمان رصد کنید .

به گزارش خبرنگار گروه فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛صورت فلکی برساووش یا برنده سر دیو یکی از88 صورت فلکی کره آسمان است که در نیم کره شمالی جای گرفته که صورت فلکی زن بر زنجیر در سمت غربی آن و در همسایگی هم جای گرفته‌اند.

این صورت فلکی دارای حدود 4 ستاره اصلی می باشد که که بزرگترین ستاره آن یک غول ستاره ای است که در واقع یک ستاره دوتایی است و زمانی که یکی از این ستاره های از مقابل دیگر ی عبور می کند درخشندگی آن بسیار کاهش می یابد.

صورت فلکی برساووش همان نقطه کانونی برای باران شهابی برساووش است که هر ساله در نیمه دوم مرداد ماه با اتفاق می افتد. ما می توانیم شاهد عبور 50 شهاب در ساعت باشیم.

اجرامی که در این صورت فلکی جای گرفته اند شامل؛

(NGC۸۶۹)و (NGC۸۸۴)

یک جفت خوشه باز با قدر پنجم که به نام ((خوشه دوگانه)) معرفی شده اند و در فاصله 7 هزار و 300 سال نوری ازما جای گرفته اند است که با چشم غیر مسلح همانند ستاره‌ای مات به نظر می‌رسند.

گفتنی است : ستاره راس‌الغول یا بتا برساوش، که یک جفت ستاره از نوع گرفتی است دارای قدر متغیر مابین ۲/۲ تا ۵/۳ می‌باشد. این دو ستاره که به فاصله ۱۸ میلیون کیلومتر از یکدیگر قرار گرفته‌اند و هر ۲ روز و ۲۰ ساعت گرفتگی در آن‌ها رخ می‌دهد.







برچسب ها: آسمان ، مسلح ، قهرمان ، فلکی ، رصد ، شب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.