سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری:

ضعف سلامت اداري شایسته یک نظام اسلامی نیست

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه افتتاح دفتر نمايندگي این ديوان در شهركرد گفت: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها دیگر لزومی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری در تهران و طرح شکایت و ارائه دادخواست‌ها نیست زيرا که این پاسخگوی نیاز مراجعان خواهد بود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" رئیس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه افتتاح اين دفتر با تاکید بر ضرورت افتتاح این دفاتر در مراکز استان‌ها اظهار داشت: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها دیگر لزومی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری در تهران و طرح شکایت و ارائه دادخواست‌ها نیست چرا که این پاسخگوی نیاز مراجعان خواهند بود.

وی دریافت شکایت‌ و ثبت دادخواست‌های مردم را اولویت اصلی کار این دفاتر دانست و افزود: مردم می توانند با مراجعه به این دفتر شکایت‌های خود را ارائه دهند و از طریق همین دفاتر نیز پرونده خود را پیگیری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به بروز بودن و استفاده از امکانات جدید در این دفتر تصریح کرد: همچنین مراجعه کننده به این دفتر با ثبت شکایت خود و دریافت کد پیگیری از سامانه رسیدگی به شکایت‌های دیوان می‌تواند در هر نقطه کشور از روند و نتیجه رسیدگی به شکایت خود مطلع شود.

وي اهتمام ویژه این دستگاه برای حل مشکلات ادارات را وظیفه اصلی این نهاد دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌ها با این دفاتر تاکید کرد و گفت: هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی و مدیران اجرایی باید به نحو مطلوب صورت گيرد تا از این طریق مشکلات مردم رفع شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه فرصت پاسخگویی به دادخواست‌ها را توسط دستگاه اجرایی یک ماه عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در طول مدت یک ماه موظف به پاسخگویی به شکایت و دادخواست ارسال شده هستند، لازم است به منظور احقاق حقوق بیت‌المال و همچنین تسریع در روند رسیدگی دستگاه‌ها این مهلت را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری همچنین در جریان افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در شهرکرد در جلسه شورای اداری استان حضور یافت و در سخنانی با اشاره به ضعف سلامت اداري در كشور بر لزوم اصلاح و بازسازي ادارات و سازمان‌ها توسط مسئولان تاكيد كرد و اين شرايط نامطلوب را نتيجه بي توجهي به خدمت صادقانه دانست.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: حضور مردمی در صحنه‌های انقلاب و کشور موثرترین و کلیدی ترین عامل برای حفظ و اقتدار نظام در برابر دشمنان خواهد بود.

وی خدمت صادقانه به مردم را وظیفه اصلی مسئولان نظام برشمرد و گفت: مسئولان نظام به عنوان خدمتگزاران و خادمان این ملت باید خدمات صادقانه و بی منت را به این مردم هوشیار و بصیر ارائه بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری سلامت نظام اداری در کشور را بسیار ضعیف دانست و گفت: متاسفانه شاخص‌های سلامت اداری در کشور جایگاه و درجه نامطلوب و غیرقابل قبولی دارد که این شایسته یک نظام اسلامی نیست.

وی افزود: میزان انجام کار مفید و اثربخش در ادارات و خدمت رسانی مطلوب به آحاد جامعه ضعیف و نامطلوب است که باید این ساختار توسط مسئولان هر دستگاه اصلاح و باسازی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به تدوین شاخص‌ها و معیارهای سلامت اداری، عمل به این شاخص‌ها و دستورات را یک وظیفه همگانی و بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به آمار بالای شکایات از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بروز این معضل را نتیجه بی توجهی به سلامت و خدمت صادقانه در ادارات بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری وضعیت آمار شکایت‌ها در استان چهارمحال بختیاری را نگران کننده دانست و به تشریح برخی از این آمارها پرداخت و اظهار کرد: سال 91 در مقایسه با سال 90 میزان شکایت‌ها به 651 فقره رسیده که نسبت به سال 90 کاهش محسوسی داشته است و این در حالی است که در هشت ماه سال 92 شاهد افزایش 50 درصدی در شکایت‌ها هستیم.

رئیس دیوان عدالت اداری درباره افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دفتر در راستای رسیدگی به شکایت‌های مردمی و ایجاد سلامت اداری در استان راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ بیت‌المال در ادارات تصریح کرد: همه کارکنان و مسئولان ادارات نسبت به حفظ و نگهداری صحیح از بیت‌المال مسئول هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری قانون مداری را تنها راه سالم سازی ادارات دانست و افزود: حاکم سازی ضابطه بجای رابطه و حاکمیت قانون در سرتاسر مجموعه‌های اداری سلامت را در مجموعه‌های اداری تامین خواهد کرد و به طور قطع مردم نیز تابع قانون خواهند بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.