سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير دفاع آمريکا از پاسخ مستقيم به پرسش حسين موسويان طفره رفت

وزير دفاع آمريکا از پاسخ دادن مستقيم به پرسش حسين موسويان در کنفرانس منامه که درباره ي تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي بود طفره رفت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سيد حسين موسويان که در کنفرانس  موسسه ي بين المللي مطالعات راهبردي در منامه بحرين حضور داشت از چاک هيگل وزير دفاع آمريکا پرسيد: شما به موضوع منع اشاعه به عنوان يکي از تهديد هاي بزرگ در منطقه اشاره کرديد، به ايران و سوريه اشاره کرديد. شما مي دانيد که نابودي تسليحات شيميايي در سوريه فقط مي تواند به علت همکاري مشترک بين آمريکا، ايران و روسيه صورت گيرد. از اين رو شما بايد در اينجا از ايران تشکر کنيد که براي نابودي تسليحات شيميايي در سوريه همکاري مي کند. نکته ي دوم اين است که شما به ايران اشاره کرديد. شما درست مي گويد که يکي از قويترين فشارها در دهه ي گذشته عليه ايران را سازماندهي کرديد درحاليکه ايران حتي يک بمب هسته اي هم ندارد. ايران پنج هزار نفر روز بازرسي در اختيار آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داده است. ايران عضو ان پي تي است . هيچ مدرکي درباره ي انحراف در برنامه ي هسته اي ايران وجود ندارد اما شما اصلا اشاره نکرديد که اسرائيل دارنده ي چهارصد بمب هسته اي در خاورميانه است. شما حتي يک کلمه هم درباره تهديد بزرگ بمب هسته اي در منطقه نکرديد که اسرائيل است. اسرائيل تنها کشوري است که در منطقه سلاح هسته اي دارد.آمريکا چه کار مي خواهد بکند؟ شما به ايران فشار وارد مي کنيد درحاليکه ايران هيچ بمب هسته اي ندارد. اما شما هيچ کاري درباره ي اسرائيل نمي کنيد درحاليکه مي دانيد اسرائيل بمب هاي هسته اي دارد.

چاک هيگل در پاسخ گفت: من شما را به اين نکته ارجاع مي دهم که ايران بسياري از قطعنامه هاي سازمان ملل متحد را نقض کرده است.
جامعه بين المللي درباره ي مواضع گذشته ايران موضع روشني دارد. همه ما در پنج بعلاوه  يک که جامعه بين المللي است اميدواريم ، اما همانطور که  در صحبت هاي خود به صراحت درباره ي تلاش براي رسيدن به يک موضع در شش ماه آينده گفتم، تمرکز ما بر تلاش‌هاي راستي آزمايي کامل و سرزده آژانس بين المللي انرژي اتمي در داخل ايران است. در مورد بخش ديگر پرسش شما بايد بگويم که در مورد ايران و تلاش هاي ما در پنج بعلاوه يک و توافقنامه موقت شش ماهه، موضع نظامي آمريکا در اين منطقه و ديگر مناطق تغيير نخواهد کرد. من همچنين گفتم که ايران تهديدهاي ديگري ايجاد مي کند و ما در حاليکه رو به جلو حرکت مي کنيم اين تهديد ها و همه تهديد هاي آنها را مد نظر قرار مي دهيم و بايد هم قرار دهيم. پس ما همچنان با شرکاي خود کار خواهيم کرد با سازمان ملل متحد و با آژانس بين المللي انرژي اتمي کار خواهيم کرد . اشتباه نکنيد!  صرفنظر از اين توافق موقت يا هرگونه توافقي که ممکن است پس از شش ماه بدست آيد، موضع ما تعهد به همپيمانان ما در اين منطقه و در سراسر دنيا است که تغيير نمي کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.