سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

اجرای طرح مبارزه با آفت زيتون در گیلان

استاندار گيلان بر لزوم اجرای طرح مبارزه با آفت زيتون تاکید کرد و از سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار رودبار خواست دراین زمینه اقدام کنند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، استاندار گیلان ؛ در بازديد از باغات زيتون و اراضی آماده واگذاری برای توسعه اين باغ ها در شهرستان رودبار گفت :معيشت و هويت اقتصادی اين شهرستان با پرورش و تجارت زيتون گره خورده است از اين رو طرح مبارزه با آفت مگس بسيار ضروری و اجتناب ناپذير است .

محمد علی نجفی با اشاره به اختصاص 5 ميليارد ريال برای اجرای طرح مبارزه با آفت مگس زيتون گفت :با اختصاص اين اعتبار سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان رودبار طرح مبارزه با آفات زيتون را به صورت گسترده از ابتدای این هفته آغاز و اقدامات انجام گرفته را ارائه کنند .

استاندار با تأکيد بر آموزش باغداران زيتون افزود: هرس و اصلاح باغات و جمع آوری زيتون های آفت زده برای مبارزه با اين معضل دارای اهميت است.

وی همچنين در بازديد از اراضی آماده واگذاری برای کشت زيتون گفت: ده هزار هکتار زمين مستعد پرورش اين محصول در شهرستان رودبار شناسايی شده است که در گام نخست یک هزار هکتار آن آماده واگذاری است ./.س

انتهای پیام

برچسب ها: مبارزه ، آفت ، زیتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.