سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادران باردار، روزانه سه لیوان "شیر" مصرف کنند

اقلیم کشور ما، به گونه‌ای است که به خاطر شرایط خاص جغرافیایی، افراد با کمبود مواد معدنی مختلف، از جمله فولیک اسید که از ویتامین‌های گروه ب است مواجه هستند.

دکتر شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور ما، به خاطر شرایط خاص جغرافیایی، افراد با کمبود فولیک اسید مواجه هستند که این کمبود با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین رفع نمی‌شود و باید حتما از قرص‌های مکمل استفاده کرد. 

وی افزود: فولیک اسید، برای مادران باردار بسیار بااهمیت است و می‌تواند از نقص طناب عصبی جنین جلوگیری کند. 

دکتر محمدیان تصریح کرد: از قرص‌های مکمل مورد نیاز مادر باردار، می‌توان به قرص آهن اشاره کرد که معمولا بعد از تمام شدن ماه دوم بارداری توصیه می‌شود. 

وی همچنین افزود: این ماده تحت نظر پزشک مصرف شود و مصرف بیش از اندازه آن باعث تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود که بر جنین تاثیر منفی می‌‌گذارد. 

دکتر محمدیان تصریح کرد: مولتی ویتامین‌های دوران جنینی، مهم‌ترین مکمل‌هایی هستند که مادر باید تحت نظر پزشک مصرف کند. 

وی همچنین گفت: مادر باردار نباید ویتامین آ و همچنین مواد غذایی حاوی این ویتامین را مصرف کند زیرا ویتامین آ باعث نقص جنین می‌شود. 

دکتر محمدیان افزود: جگر، جز مواد غذایی است که حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین آ بوده و به مادران باردار توصیه می‌شود آن را از برنامه غذایی خود حذف کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: شیر ، بارداری ، ویتامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.