سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرمگاه: مهار کردن مسی دغدغه اصلی تیم ملی ایران است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال 2014 برزیل هم‌گروهی با تیم بزرگی همچون آرژانتین قطعی بود.

 محمد خرمگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همگروهی با تیم بزرگی همچون آرژانتین با برزیل در قرعه‌کشی جام جهانی 2014 انتظار می‌ رفت و غیر طبیعی نبود.
 
وی ادامه داد: تیم فوتبال نیجریه هم که در گروه ما قرار دارد از تیم‌هایی است که همیشه زمانی که در جام جهانی حضور دارد نشان داده که تیم بسیار قدرتمندی است.
 
وی افزود: ما نمی‌توانیم از حالا بگوییم که از این گروه صعود می‌کنیم اما باید با برنامه‌ریزی دقیق در این زمان باقی مانده شرایط خوبی را در جام جهانی 2014 برزیل برای تیم ملی کشورمان ایجاد کنیم.
 
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص صحبت‌های کی‌روش مبنی براینکه صعود از این گروه توهم است اظهار داشت: کی‌روش مربی حرفه‌ای است و از روی عقل این حرف را زده است همانطور که می‌دانیم تیم فوتبال نیجریه بسیار قوی است و قدرت بدنی بالایی دارد و تیم فوتبال آرژانتین هم که برای همه شناخته شده است و این تیم از لحاظ فنی و تاکتیکی بسیار قوی است. اما کی‌روش را برای روزهای سخت به ایران آورده‌ایم و همانطور که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی انتظار صعود نداشتیم سه بازی را پیروز شدیم.
 
محمد خرمگاه در مورد چگونگی مهار کردن مسی بیان داشت: در حال حاضر مهار کردن مسی دغدغه همه شده است بالاخره برای مقابله با این بازیکن باید فکری کنیم. مسی هم فوتبالیست است، درست است که مهار کردن این بازیکن برای سخت‌ترین دفاع‌ها هم مشکل و گاهی اوقات هم نشدنی است اما ما ایرانی‌ها مرد روزهای سختی هستیم، باید نشان دهیم که مقابل مسی هم می‌توانیم بازی کنیم همانطور که در جام جهانی 2000 با تیم پرتغال و بازیکنی همچون کریستیانو رونالدو بازی کردیم.
 
وی درباره برنامه‌های تیم ملی ایران برای موفقیت در جام جهانی 2014 برزیل گفت: ما باید در این زمان باقی مانده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. باید بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم و برای بازی‌ها تدارکاتی تیم‌هایی را انتخاب کنیم همانند تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگووین باشند تا از لحاظ بدنسازی و قوای جسمانی سطح خود را بالا ببریم.
 
محمد خرمگاه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید قبول کنیم از لحاظ فنی در یک سطح نیستیم اما از لحاظ بدنی هستیم و باید با برگزاری بازی‌های تدارکاتی شبیه‌سازی شده کیفیت فنی بازیکنان را بالاتر ببریم و بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم تا در جام جهانی 2014 برزیل به گونه‌ای نتیجه نگیریم که هواداران و تیم‌های فوتبال کشورهای دیگر بگویند به دلیل اینکه مقابل چنین تیم‌هایی تا به حال بازی نکرده‌ایم به این صورت نتیجه گرفته‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام جهانی ، ایران ، گروه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.