سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسل جدید هواپیماهای فضاپیما+ عکس

دانشمندان در راستای توسعه موتورهای هواپیما‌ها به فناوری منحصر به فردی دست یافته‌اند که سرعتی ماورای باور به هواپیماهای آینده خواهد داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پژوهشگران در حال آماده سازی یک طرح پروازی منحصر به فرد هستند که براساس آن در عرض کمتر از یک ساعت بتوان از لندن تا نیویورک با هواپیما سفر کرد.

گفتنی است، برای تولید این هواپیما متخصصان در حال توسعه موتورهای حرفه‌ای هستند که تا سرعت 4567/6مایل در ساعت حرکت کند، که این سرعت، ۳ بار سریع‌تر از کنکورد سریع‌ترین هواپیما در سال‌های گذشته است.



بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانشمندان در تلاش هستند تا برای این هواپیمای فوق سریع حتی پنجره هم نصف کنند.

مهم‌ترین مشکل دانشمندان در زمینه ساخت این هواپیما مشکلات فشارهوا است. این فناوری که قرار است در هواپیمای مسافربری مورد استفاده قرار بگیرد، نخستین بار در هواپیماهای جاسوسی استفاده می‌شده است.

دانشمندان برای جلوگیری از شکسته شدن بدنهٔ هواپیما از نوعی بدنه کریستال از جنس تیتانیوم که از فیبر کربن ساخته شده استفاده خواهند کرد.

این جنس خاص بدنه در مقابل گرما اصطکاک خوبی از خود نشان خواهد داد.

دانشمندان امیدوار هستند که این هواپیما در سال ۲۰۳۰ به بهره برداری برسد. این هواپیما باید دارای قدرت مقاوتی بالایی در برابر اصطکاک، گرما و فشار وارده بر مسافران باشد.

دانشمندان امیدوار هستند با تکمیل این هواپیما راه برای انجام تورهای گردگشری فضایی نیز مهیا شودو این هواپیمای مافوق صوت بتواند ظرفیت مسافری برابر با ۳۰۰ هزار مسافر در هر پرواز داشته باشد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.