سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید ضمن عمل به توافق‌نامه هسته‌ای در برابر نظام سلطه ایستادگی کنیم

سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار و گفتار ما در مذاکرات و عملکرد ما در توافق‌نامه همچنان که باید نشان دهد که در عین حال مشتاق حل مسائل هسته‌ای هستیم همواره مقاوم در برابر نظام سلطه ایستاده‌ایم.

"عباس مقتدایی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مذاکرات ژنو روندی را طی کرده که کلیات نظام آن را می‌پسندد، اظهار داشت: مجموعه مذاکره‌کننده به دنبال کاهش سطح تنش‌ها و دستیابی به حد بیشتری از امکانات و تعاملات در سطح بین‌المللی است.
 
وی افزود: در کنار نتیجه مذاکرات مسیر تازه‌ای آغاز شده تا خشم فروخفته ایران در سالیان گذشته در مواجه با استکبار را کمتر کند و حدی از رویارویی ایران به عنوان محور امت اسلامی را بانظام سلطه کاهش دهد.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در این زمینه قدم برمی‌دارند و تلاش می‌کنند نظام سلطه را تطهیر نمایند و یا رفتارهای ایالات متحده را در مواجه با نظام اسلامی نادیده می‌گیرند و یا کمک کنند تا رویارویی امت اسلامی با نظام سلطه کاهش یابد در حال انجام خیانتی بزرگ هستند که بی‌توجهی به آن در سطح افکار عمومی نکته‌ای است که نباید از آن غفلت کنیم.
 
مقتدایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید جامعه جهانی و به طور کلی ملل مسلمان محروم و مستضعف را آگاه سازد که رویارویی ایران با نظام سلطه تمام نشدنی است.
 
وی افزود: مقابله ملت ایران با نظام سلطه اساسی و جدی است که در قانون اساسی به عنوان خون‌بهای ملت ایران آمده است.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مقاومت‌های دهه‌های متعدد ایران در نتیجه بی‌توجهی‌های به اصطلاح دیپلماتیک نادیده گرفته شود.
 
مقتدایی عنوان کرد: روند دیپلماسی در این مقطع خاص صرفا باید برای حل مسائل هسته‌ای باشد و نه رابطه میان ایران و آمریکا چراکه به تعبیر امام راحل تا زمانی که رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش باشد غیرقابل پذیرش است.
 
وی ابراز داشت: به همه دست‌اندرکاران عرصه دیپلماسی کشور توصیه می‌کنم مراقبت کنند که شکل‌گیری امت اسلامی و الهام‌بخشی نظام اسلامی نادیده گرفته نشود.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تیم مذاکره‌کننده از حمایت تمام عیار نظام برخوردارند، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده باید به این نکته بسیار ظریف توجه کنند که شهدا و خانواده شهدا و ملت ایران راضی نخواهند شد که نگاه به مذاکرات به سمت حل موضوع به گونه‌ای باشد که ما نیز همچون بقیه دولت‌ها نظام سلطه و استکبار آن‌ها را بپذیریم.
 
مقتدایی خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار ما در مذاکرات و عملکرد ما در توافق‌نامه همچنان که باید نشان دهد که در عین حال مشتاق حل مسائل هسته‌ای هستیم همواره مقاوم در برابر نظام سلطه ایستاده‌ایم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.