سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب و هوایی که اعصاب کودکتان را خط خطی می کند

پزشکان نقش یک ویتامین ویژه را در جلوگیری از بروز استرس و افسردگی در کودکان بسیار موثر می دانند اما این ویتامین از برخی فصل‌های سال کم پیدا می شود ولی باید با راهکارهای زمینه جذب ویتامین فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پزشکان به تازگی دریافته‌اند که زندگی در مناطق آفتابی خطر ابتلای کودک به بیش فعالی یا سندروم ADHD را کم می کند.

گفتنی است: شیوع این بیماری در مناطق آفتابی کمتر است پزشکان احتمال می دهند که شدت نور بالای خورشید می تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده مانع از ایجاد این عارضه در کودکان شده.

بررسی‌ها نشان می دهند: نور خورشید به تنظیم ساعت بیولوژیک در بدن افراد کمک می کند و به همین دلیل که در مکان‌ها فاقد نور مناسب خورشید زندگی می کنند احتیاج بیشتری به مراقبت برای تنظیم ساعت بیولوژیک بدن خود دارند.

دانشمندان به والدین کودکان بیش فعال همچنین توصیه می کنند: تا زمان استفاده از گوشی‌های تلفن همراه ورایانه‌های شخصی وتبلت‌ها را محدود کنند زیرا نور مصنوعی ساطح شده از این وسایل باعث اختلال در تنظیم ساعت بیولوژیک بدن کودکان می شود.

از جمله عوامل موثر در بروز سندروم ADHD به تولد نوزاد نارس، وزن کم هنگام تولد ، استفاده مادر از دخانیات حین بارداری، استشمام مواد شیمیایی سمی و سرب در حین بارداری و عوامل ژنتیکی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.