سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر رئیس مجلس به کشورهای دیگر اوج دیپلماسی پارلمانی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر لاریجانی به عمان گفت: دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به نزدیک شدن و تفاهم بین کشورها بسیار کمک کند که سفر رئیس مجلس به دیگر کشورها را می‌توان اوج دیپلماسی پارلمانی دانست.

محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس مجلس به عمان و دستاوردهای این سفر گفت: دولت یازدهم تحرکات خوبی را در حوزه سیاست خارجی آغاز کرده است و در این مقطع به نظر می‌رسد که بسیاری از کشورها و دولت‌هایی که به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر ایران هراسی قرار گرفته بودند، به اشتباه خود پی بردند.
 
وی ادامه داد: ایران همواره به دنبال ثبات منطقه و همچنین ثبات جهان است و در همین راستا برای رسیدن به صلح گام برمی‌دارد.
 
باهنر تاکید کرد: بسیاری از کشورها متوجه این مسئله شده‌اند که ثبات و صلح به وجود نمی‌آید مگر اینکه ایران نقش فعالی را در منطقه ایفا کند، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به این نتیجه رسیده‌اند که حضور ایران می‌تواند بسیار موثر باشد و به نظر می‌رسد این خواست دو طرفه است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلماسی عمومی معمولا محدودیت‌های دیپلماسی رسمی را ندارد، دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به نزدیک شدن و تفاهم بین کشورها بسیار کمک کند که سفر رئیس مجلس به دیگر کشورها را می‌توان اوج دیپلماسی پارلمانی دانست و امیدواریم در این زمینه توفیقات خوبی را کسب کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.