سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز منطقه‌ای علم و فناوری ISC خبرداد

پاریس در صدر بر‌ترین شهر دانشجویی جهان

کشور پاریس با کسب امتیاز ۹۵، در صدر بر‌ترین شهر دانشجویی جهان قرار گرفت.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه‌ای ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: از میان ۵۰ شهر بر‌تر دانشجویی بیشترین آمار به قاره اروپا و پس از آن به آسیا اختصاص دارد. 

وی افزود: رتبه‌بندی‌های دانشگاهی امروز در سطح ملی و بین‌المللی اجرا می‌شود و هر یک از سیستم‌های معمول معیار‌ها و شاخص‌های خاص خود را به وجود آورده و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز براساس شاخص‌های QS است. 

مهراد با اشاره به این مطلب که در انتخاب بهترین شهرهای دانشجویی به شاخص‌های زیادی توجه می‌شود، اظهار داشت: از جمله این شاخص‌ها نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو، شاخص‌های ترکیب دانشجویی، کیفیت زندگی، فعالیت کارفرمایان و تسهیلات شهری نیز توجه دارد. 

وی تصریح کرد: منظور از تسهیلات شهری استفاده از شاخص‌های (Ipad index، mercer cist of living index، Big mac index، tuition fees) است به عنوان مثال هنک کنگ شهری است که در آن مسکن ارزان و مواد غذایی بسیار گران است و برای دانشجویان در انتخاب شهرهای دانشگاهی توجه به این مسئله و سایر شاخصهای دیگر حائز اهمیت است. 

مهراد خاطرنشان کرد: طبق معیار‌ها، پاریس با کسب امتیاز ۹۵ از کل نظام رتبه‌بندی، ۸۶ برای ترکیب دانشجویی، ۸۴ برای کیفیت زندگی، ۹۵ برای فعالیت کارفرمایان و ۵۷ برای تسهیلات شهری، رتبه اول را در بین بهترین شهرهای دانشگاهی جهان بدست آورده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.