سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 درصد افراد جامعه اختلال شخصیتی دارند

بعضی از وضعیت‌های روان پزشکی، جنبه طولانی مدت دارند به این معنی که از دوران بلوغ در افراد ظاهر می شوند و عموما برای همیشه ادامه دارند که اختلالات شخصیتی از این دسته است.

دکتر فربد فدایی، روان پزشک و مدیر گروه روان پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با مشکل اختلال در شخصیت گفت: نود درصد افراد جامعه رفتارهایی هنجار و کاملا طبیعی دارند اما 10 درصد افراد جامعه ناهنجار و از نظر شخصیتی دچار مشکل هستند، که معمولا از این وضعیت خود آگاهی کامل ندارند.

وی اختلالات شخصیتی را به سه گروه عمده طبقه بندی کرد و گفت: اولین آنها گروه عجیب و غیر عادی است افرادی که در این گروه قرار می گیرند، افرادی دوری گزین، بدگمان و دارای شخصیتی گسیخته هستند.

وی در توضیح گروه دوم گفت: گروه دوم، گروه نمایش است افراد که در این گروه قرار می گیرند، معمولا شخصیتی خود شیفته، ضد اجتماعی و نمایشی دارند.

دکتر فدایی در رابطه به گروه سوم تصریح کرد: این گروه، گروه مضطرب نامیده می شود از علائم افراد این گروه می توان به اضطراب و وسواس اشاره کرد.

وی همچنین افزود: مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و مسائل تربیتی دوران کودکی، در به وجود آمدن این مشکل در افراد نقش دارند.

دکتر فدایی در رابطه با درمان اختلال در شخصیت گفت: درمان این بیماری بسیار دشوار است و عموما به روان شناسی های طولانی مدت نیاز دارد.

وی افزود: مهمترین عامل پیش گیری از این بیماری، وجود سرمشق و الگوی مناسب در زندگی افراد است همچنین داشتن رفتار شایسته والدین با کودکان نیز، از بروز این مشکل جلوگیری می کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.