سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

مرحله دوم پايانه ريلي "مجتمع بندري شهيد رجايي" آماده بهره برداري شد

اين مرحله از پايانه داراي 2 هزار و 800 متر راه آهن سه خطي است که با 140 ميليارد ريال اعتبارات بخش خصوصي ساخته شده است و به زودي به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي هرمزگان، معاون مهندسي و عمران اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: با بهره برداري از اين مرحله، تخليه و بارگيري 350 هزار کانتينر در سال فراهم مي شود.

مرحله نخست اين پايانه شهريور امسال پس از 18 ماه تلاش متخصصان ايراني و با سرمايه گذاري 142 ميليارد ريالي بخش خصوصي با ظرفيت تخليه و بارگيري سالانه  350 هزار کانتينر ساخته شد.

کمالي افزود: اين پايانه که نخسين پايانه ريلي کانتينري کشور است، 145 هزار متر مربع وسعت دارد و براي ساخت آن 50 هزار مترمکعب زير سازي و 63 هزار متر مربع بتون ويژه  و 11 سوزن براي تغيير مسير ريلها نصب شده است.

مشاور مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان هم گفت: با بهره برداري کامل از نخستين پايانه ريلي کانتينري کشور به دست متخصصان داخلي، امکان تخليه و بارگيري بيش از  700 هزار کانتينر در سال فراهم مي شود.

سعيدي پور افزود: بهره برداري از اين پايانه ريلي کانتينري در ترانزيت کالا از طريق خليج فارس و تنگه هرمز  موثر است. هر تن کالاي ترانزيتي معادل 200 دلار ارز آوري دارد.

پارسال بيش از 2 ميليون و 300 هزار کانتينر از بندر شهيد رجايي بندرعباس صادر، وارد، ترانزيت و يا ترانشيپ شد. 

مجتمع بندري شهيد رجايي در 22 کيلومتري غرب بندرعباس فعالترين بندر کشور است و سالانه بيش از 80 ميليون تن کالا از اين بندر تخليه و بارگيري مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، بنادر ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.