سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کمتر از 10 درصد تامین مالی بنگاههای اقتصادی کشور از بازار سرمایه انجام می شود

سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران گفت: کمتر از 10 درصد تامین مالی بنگاههای اقتصادی کشور از بازار سرمایه انجام می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «اسماعیل درگاهی»در نشست تخصصی آشنایی با ابزارهای نوین تامین مالی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان افزود:اقتصاد ایران ظرفیت 6 برابر شدن رشد تامین مالی از بازار سرمایه را دارد.

وی نا آگاهی مدیران واحدهای اقتصادی از روش های تامین مالی بویژه از بازار سرمایه مهمترین چالش پیش رو دانست و گفت:آشنا شدن با ابزارهای نوین مالی می تواند نیاز بنگاههای اقتصادی را برطرف کند.

درگاهی سهولت تامین مالی از طریق بورس و انتشار اوراق تامین مالی جدید، افزایش نقدشوندگی سهام و کاهش هزینه سرمایه، برخورداری از مشوق های دولتی و بورس همانند معافیت مالیاتی، سهولت در تغییر ترکیب سهامداران و انتقال پذیری مالکیت،افزایش اعتبار داخلی و بین المللی و نام سازی تجاری، ارزیابی بهتر عملکرد مدیریت شرکت ارتقای سامانه های اطلاعات حسابداری و کنترل داخلی شرکت، امکان استفاده از مشارکت عمومی در توسعه شرکت،ایجاد انگیزه در کارکنان از طریق طرح های واگذاری اوراق بهادار و بهبود ساختار مالی و اقتصادی شرکت در نتیجه رعایت الزامات بورس از مزایای انتشار سهام در بورس اوراق بهادار تهران برشمرد.

سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در ادامه تاکید کرد:استان اصفهان را با توجه به صنعتی بودن آن زمینه مناسبی برای پذیرش در بورس دانست و گفت:واحدهای صنعتی می توانند حداقل 10 درصد از سهام خود را در بازار دوم با دو سال فعالیت و یک سال سودآوری عرضه کنند.

رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این همایش گفت:عمده منبع تامین مالی بنگاههای اقتصادی در ایران بانکها است و یکی از مشکلات این روش افزایش نقدینگی در کشور است.

«مصطفی متین راد» استفاده از سایر ابزارهای مالی را به فعالان اقتصادی پیشنهاد کرد و گفت:تامین مالی از طریق بازار سرمایه امروزه برای بنگاههای اقتصادی آسان تر و کم هزینه از سایر روش هاست ./ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.