سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ایران به "هپاتیت" مبتلا هستند

چاقی از دلایل عمده ابتلا به هپاتیت است که با واکسیانسیون می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

سید موید علویان، رئیس بیمارستان بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: "هپاتیت"از نظر معنایی التهاب در کبد است که هر عاملی می‌تواند موجب این التهاب شود ویروس‌ها، مصرف الکل، چاقی، بیماری‌های خود ایمنی و عوارض دارو‌ها از علل التهاب کبدی است. 

وی با اشاره به اینکه هپاتیت در جامعه ما زیاد است، تصریح کرد: هپاتیت c و b می‌تواند مزمن شود در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت b و کمتر از ۴۰۰ نفر مبتلا به هپاتیت c هستند. 

وی خاطر نشان کرد: کاسته شدن بروز هپاتیت و انجام واکسیانسیون قابل توجه است و این واکسن است که هپاتیت را قابل پیشگیری کرده است. 

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله با اشاره به اینکه "هپاتیت c" واکسن ندارد، افزود: مراجعه به موقع و معاینه توسط پزشک از پیشرفت هپاتیت c جلوگیری کرده امید به ریشه کنی و حذف هپاتیت c به میزان ۷۰ درصد است در حالی که حدود ۲۰ درصد قابل کنترل است. 

علویان اذعان داشت: تزریق دارو و مصرف داروهای خوراکی از راههای درمان به شمار می‌رود. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید از تصادف ترسید ولی انسان باید رانندگی کند، گفت: بالا بردن آگاهی، رعایت قوانین و بهداشت قبل از ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود ولی اگر فرد مبتلا شد باید به موقع به فکر درمان باشد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: هپاتیت ، کبد ، واکسن ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.