سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت تشریح کرد

اما و اگر‌های "یکپارچه‌سازی بیمه‌ها" / یک کاسه‌کردن صندوق تمام بیمه‌ها

در حال حاضر مسئولین وزارت بهداشت معتقدند که یکپارچه‌سازی بیمه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و آنچه مورد مطالبه ماست این است که صندوق تمام بیمه‌ها یک کاسه شود و رقمی از تولید ناخالص ملی به این بخش اختصاص داده شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: "وزارت بهداشت" و "وزارت رفاه" دوست دارند که صندوق بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه‌های دیگر و خصوصی یکجا جمع شوند ولی مشکل این است که سازمان‌های بیمه قبول نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال تأمین اجتماعی می‌گوید که بخشی از پول مردم و کارگران در صندوق خودش است و نمی‌توانیم آن را در "بیمه خدمات درمانی" و یا بیمه‌های دیگر هزینه کنیم. 

هاشمی با بیان اینکه به نظر من این مشکل را باید قانونگذاران یعنی مجلس حل کند، عنوان کرد: مجلس باید میزان کسری حقوق برای "بیمه" را به ۷ درصد برساند و سقف اعتبار را بردارد؛ در حال حاضر تأمین اجتماعی و خدمات درمانی از بیمه‌های مهم کشور هستند که بالای ۴۰ میلیون را تحت پوشش قرار می‌دهند. 

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه یکپارچه‌سازی بیمه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و تنها صرفه‌جویی در پرسنل و حقوق پرداختی می‌شود، تصریح کرد: آنچه مورد مطالبه ما است این است که همه پولی که در بیمه‌ها هزینه می‌شود اعم از دولتی و خصوصی را یک کاسه کنیم و علاوه بر این از تولید ناخالص ملی یک رقم قابل توجهی را برای این بخش اختصاص می‌دهیم و به قیمت واقعی خدمات پزشکی را ارائه دهیم. 

هاشمی خاطرنشان کرد: بدهی روز افزون وزارت بهداشت باعث می‌شود که هر قسمت بیمارستان‌های دولتی را به دست عده‌ای بدهیم و آنها به جان مردم بیفتند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.