سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی: عدم کسب جایزه در AFC ناکامی محسوب نمی‌شود/ مسئولیتم بعد از دربی گیلان به پایان می‌رسد

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در خصوص جایزه نگرفتن کاندیداهای ایرانی در کنفدراسیون آسیا گفت: معتقدم که جایزه نگرفتن کاندیداهای ما در کنفدراسیون آسیا، ناکامی محسوب نمی‌شود.

امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: 12 استادیوم ما از لحاظ سخت افزاری نمره A فیفا را اخذ کردند و کسب چهار سهمیه آسیایی موفقیت بزرگ برای فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

مدیرعامل داماش گیلان در ادامه اظهار داشت: فوتبال کشورمان با تمام تحریم‌ها توانست رتبه دوم از لحاظ امکانات ورزشی را بعد از ژاپن بدست آورد. معتقدم که جامعه‌ فوتبال برای رشد و پیشرفت فوتبال خوب کار کرده است.

وی تصریح کرد: ما در لابی‌گری در کنفدراسیون آسیا ضعیف عمل کردیم. واقعیت این است که اخلاق و فرهنگ ایرانی اجازه استفاده از رابطه و لابی‌گری را نمی‌دهد. به هر حال اگر ما یک کرسی در کنفدراسیون آسیا داشتیم آن‌وقت یکی از کاندیداهایمان جایزه می‌گرفت.

عابدینی تصریح کرد: ژاپن و کره‌جنوبی در اجلاس فیفا برای بدست آوردن یک کرسی رقابت شدیدی با یکدیگر داشتند. در نهایت از طریق یکی از واسطه‌هایشان که ایرانی هم است توانستند پست مهمی در فیفا بدست آوردند.

مدیرعامل داماش گیلان اظهار داشت: بر این اساس فرهنگ ایرانی لابی‌گری را قبول ندارد اما کشورهای دیگر لابی و رابطه به نحو احسن استفاده می‌کنند.

وی درباره نداشتن کرسی در کمیته‌های مختلف AFC بیان کرد: ما به بهانه‌های مختلف پست‌هایمان را در AFC از دست دادیم. به هر حال مسئولان فدراسیون فوتبال باید یک فرد با قابلیت و توانایی بالا برای احراز یکی از پست‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسئولان AFC ارتباط برقرار کنیم تا در قالب این ارتباط از بضاعت فوتبالمان دفاع کنیم.

عابدینی بیان کرد: تیم های فوتبال ژاپن و کره جنوبی بازیکنان زیادی در اروپا دارند اما در این چند سال ما بازیکنان کمی به اروپا ترانسفر کردیم. تعداد کم بازیکنان هم در اروپا هم یکی از عوامل ناکامی در کسب جایزه در AFC است.

عابدینی بیان داشت: باشگاه‌های ما بازیکن از خارج از کشور جذب وکمتر بازیکن به خارج ترانسفر می کنند. اگر ما بازیکنان در اروپا داشته باشیم آن‌وقت مورد توجه AFC قرار می گیریم.

عابدینی عنوان کرد: کشورهای ژاپن و کره جنوبی در زمینه فوتبال پیشرفت کردند اما ما در این زمینه در جا زدیم ما تا چه زمانی می خواهیم به علی دایی نبازیم که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کرده است.

وی درباره ارتباط خوب شیخ سلمان با مسئولان چین بیان کرد: چینی ها در همه رشته‌های ورزشی رشد خوبی داشتند و تحول عظیمی در فوتبالشان ایجاد کردند.
چینی ها هزینه زیادی برای ارتباط برقرار کردن با مسئولان AFC متقبل شدند، اما ما اقدامی در این جهت انجام ندادیم.

عابدینی در خصوص احتمال مدیرعملی‌اش در تیم پرسپولیس گفت: من هم از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم اما تا الان هیچ مسئولی درباره این موضوع با من صحبتی نکرده است .

عابدینی درباره تمام شدن مدیرعاملی‌اش درداماش گیلان گفت: به هرحال چهار پنج روز دیگر مهلت 2 ماهه مسئولان داماش برای انتخاب مدیرعامل جدید به پایان می رسد.
براین اساس من بعد از بازی دربی داماش گیلان مقابل ملوان بندر انزلی از مدیر عامل داماش کنار می روم.

وی درباره درخواست ملوانی ها برای تعویض ورزشگاه محل بازی دربی از عضدی رشت به سردارجنگل گفت: تیم‌های فوتبال استقلال وپرسپولیس هم ورزشگاه عضدی رشت مقابل تیم ما بازی کردند اما هیچ اتفاقی برایشان نیفتاد.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: هواداران دوتیم فوتبال داماش وملوان همیشه با یکدیگر کری خوانی دارند وشعار برعلیه یکدیگر می دهند براین اساس مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و احتیاجی به تغییر ورزشگاه محل بازی نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.