سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص ؛

سرقت 14 میلیون دلاری تجهيزات ارتش اسرائيل طی یک سال

روزنامه هاآرتص نوشت: 14 ميليون دلار از تجهيزات ارتش اسرائيل در سال 2012 به سرقت رفته است و اين نگراني وجود دارد که برخي از اين تجهيزات به دست جنايتکاران بيفتد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌اين روزنامه صهيونيستي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم گيلي کوهن افزود: به گزارش اداره فن‌آوري و تدارکات ارتش اسرائيل، ارزش تجهيزات به سرقت رفته از ارتش در سال 2012 حدود 50 ميليون شکل بوده، اين درحالي است که انتظار مي‌رود اين رقم در سال 2013 بيشتر هم باشد. نگراني اصلي اين جا است که معمولا تجهيزات به سرقت رفته به دست جنايتکاران مي‌افتد. 

براساس گزارش ارتش، امسال تعدادي موشک ضد تانک گيل از پايگاهي در شمال اسرائيل و هزاران گلوله هم از يکي از زاغه هاي مهمات اين رژيم به سرقت رفته است.

به گفته مقامات ارتش اسرائيل سارقان تجهيزات نظامي آنقدر جسور شده‌اند که از طريق مبادي محافظت شده به درون پايگاه‌هاي نظامي وارد مي شوند و تجهيزات، مهمات، آهن، ژنراتور و حتي خودرو به سرقت مي‌برند. بيشتر اين سرقت ها با کمک سربازان اين پايگاه ها و با هدف فروش تجهيزات انجام مي‌شود.  

به گفته يک مقام ارتش اسرائيل يکي از دلايلي که سرقت از اين پايگاه ها را تسهيل مي‌کند اين است که در مناطق دورافتاده واقع شده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.