سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

جمع آوری بیش از 600 سند و کتاب تاریخی و خطی در گیلان

مردم گیلان با اهدای بیش از 600 برگ سند و کتاب تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تدوین تاریخ مستند این استان مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان گفت : این اسناد متعلق به اواخر دوره صفویه تا اوایل دوره پهلوی که توسط مردم فرهنگ پرور گیلان به این سازمان اهدا شده است .

حسین عباس نژاد افزود: دو جلد قرآن و 10 جلد کتاب خطی و همچنین 610 برگ سند از جمله آثار تحویل شده به این سازمان است که کتاب ها و اسناد بیشتر مربوط به امور دینی ، مسایل شرعی و معاملات و قباله های ملکی است.

وی با اشاره به اینکه این اسناد کپی برداری ، احیا و در شرایط خاصی نگهداری می شوند خاطر نشان کرد: در 17 ماه گذشته کارشناسان این سازمان در گفتگو با مفاخر استان اقدام به تهیه تاریخ شفاهی و کتابت گفته پیشکسوتان و نخبگان درباره وقایع تاریخی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و هنری گیلان کرده اند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از مردم فرهیخته استان خواست اسناد و کتاب های تاریخی و قدیمی خود را برای صیانت از تاریخ کهن این سرزمین در اختیار این سازمان قرار دهند ./.س

انتهای پیام

برچسب ها: سند ، تاریخی ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.