سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق ژنو سبب بهبود روابط تجاري ايران و دبي مي‌شود

بي‌بي‌سي در گزارشي بر بهبود نسبي وضع روابط تجاري ايران با تجار امارات در پي توافق هسته اي هفته گذشته در ژنو تأکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، هفته گذشته توافقي در ژنو حاصل شد که براساس آن تحريمهاي ايران کاهش مي يابد. اين توافق نشان دهنده تغيير اساسي در روابط ايران با غرب است. 

يکي از کشورهايي که روابط بسيار نزديکي با ايران دارد امارات است. درست به همين علت است که تحولات اخير در عرصه هسته اي سبب شده است خوشبيني هايي درباره آينده بوجود بيايد.

جاناتان پروئين، خبرنگار بي بي سي در گزارشي از دبي به عنوان يکي از مراکز اصلي فعاليتهاي تجاري ايران به ايجاد اميدواري درباره وضع معاملات تجاري اين کشور اشاره کرد.

اما از هفته گذشته که توافق هسته اي ايران در ژنو به امضا رسيد، همه خوشحال شدند و تجار و بازرگانان به بازار بازگشتند. آنها سفارش هاي خود را اعلام کرده اند. 

حسين آثارحقيقي رئيس شوراي بازرگاني ايرانيان در دبي در اين خصوص گفت: اکثر اعضاي شوراي بازرگاني ايرانيان اميدوار هستند اوضاع بهتر شود. آنها اميدوارند آينده اي بهتر بوجود بيايد. البته آنها به خوبي مي دانند که اوضاع به سرعت تغيير نخواهد کرد اما به مرور زمان اين وضع بهتر خواهد شد. اگر مناقشه هاي موجود از بين برود ، آنها قادر خواهند بود روابط تجاري بهتري برقرار کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، دبی ، هسته ای ، تجاری ، iran ، dubai
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.