سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري ميراث فرهنگي و شوراي اسلامي شهرتهران؛

بازگشت هويت ديروز به" تهران" امروز

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از قول مساعدت رئیس شورای اسلامی در حمایت از حفظ و احیاء میراث فرهنگی و هویت بخشی به پايتخت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در جريان بازید مشترک مدیر کل میراث فرهنگی استان و رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه 14، مرمت ، احیاء و ثبت ملی چند بنا و مجموعه تاریخی از جمله مسجد بقیه الله (زیر بازارچه ) ،حمام تاریخی دولاب ،آستان  مقدس چهل تن و مجموعه گورستان های تاریخی ارامنه و زرتشتیان در دستور کار قرار گرفت.

رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران  در حاشيه اين بازديد با اشاره به قدمت تاريخي حسینیه عسکری های و تکیه میان دولاب، گفت: این تکایاي عهد قاجار به عنوان یکی از قدیمی ترین تکایای شهر تهران نیازمند مرمت و حفظ و ثبت در فهرست آثار ملی می باشد.

وي ادامه داد: مرمت و احیاء هسته بناي مسجد تاریخی بقیه الله با قدمتي بيش از دوره صفویه، نیازمند آزاد سازی حرائم این بنا می باشد، که امیدواریم با تعامل و همکاری شورای شهر تهران در خریداری و تخریب خانه های مجاور مسجد هرچه سریع‌تر مرمت اين مسجد تاريخي آغاز شود. 

*** آرامگاه ارامنه با الحاق فرهنگي قطب گردشگري مي شود

در ادامه بازديد از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه 14، متولیان گورستان تاریخی ارامنه خواستار مرمت آثار واجد ارزش این گورستان تاریخی شدند که در اين راستا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران خواستار ارائه طرح پیشنهادی مرمت گورستان از سوي متولیان شد، که براساس آن بررسي کارشناسی در کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صورت گرفته، در نهايت اجرایی شود.

خسروآبادی در ادامه با اشاره به قول مساعدت رئیس  شورای اسلامی شهر تهران در حمایت از حفظ  و احیاء میراث فرهنگی و هویت بخشی به شهر تهران، ‌تصريح کرد: با همکاري شوراي شهر در اجراي طرح مرمت گورستان تاريخي ضمن ایجاد فضاهای فرهنگی نظیر بازارچه صنایع دستی و رستوران های سنتی، سالن اجتماعات در نزدیکی این مجموعه آرامگاهی می توانند اقدام موثری در توسعه جاذبه های گردشگری و معرفی هرچه بهتر میراث فرهنگی شهر تهران باشد.

شايان ذکر است؛ نخستین گورستان ارامنه تهران در دوره قاجار و خارج از حصار ناصری شکل می گیرد و اولین تدفین در اين گورستان مربوط به سال 1862 میلادی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گردشگری ، میراث ، ارامنه ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.