سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طولانی‌‌ترین پل طبقاتی کشور به بهره‌برداری رسید؛

بزرگراه صدر افتتاح شد/عبور کامیون، اتوبوس و موتور سیکلت روی پل صدر ممنوع

اولین بزرگراه طبقاتی صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،بزرگراه طبقاتی شهید صدر صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،قالیباف شهردار تهران، سردار رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش بزرگراه طبقاتی شهید صدر که تکمیل رینگ بزر‌گراهی شمال تهران است در حالی افتتاح شد که کلنگ احداث آن 26 ماه قبل به زمین زده شد و در این مدت 11 کیلومتر عملیات پیچیده پل سازی به همت و دانش مهندسان ایرانی به اجرا درآمد.

دسترسی به بزرگراه صدر از بلوا‌ر کاوه، قیطر‌یه و بزرگراه امام علی(ع) ایجاد شده است و با بهره برداری از این پروژه ضمن تکمیل کار‌کردهای ترافیکی بزرگراه نیایش به تسهیل جریان ترافیک در بزرگراههای شهید مدرس، شهید همت، حکیم، رسالت، شهید زین الد‌ین، یادگار امام  و شهید چمران کمک خواهد شد.

شایان ذکر است، این پل،‌ پل تک پایه ای است که شامل احداث یک پل اصلی به عرض 22.70 متر و طول تقریبی 6 کیلومتر است که این رقم با احتساب ر‌مزهای دسترسی به 11 کیلومتر می رسد و به صورت دو باند رفت و برگشت احداث شده است.

پروژه صدر برای اولین بار در‌کشور اجرایی شده که توان اجرایی آن را تنها چهار کشور آمریکا، آلمان، ژاپن و فرانسه دارا هستند.

*عبور کامیون، اتوبوس و موتور سیکلت روی پل صدر ممنوع

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر و در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح پلیس صدر بخشی زیادی از ترافیک بزرگراهی شمال، شمال شرق و غرب کاهش می یابد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران ادامه داد: بیش از 30 درصد از ترافیک در صدر، با‌بایی، همت، و‌لیعصر، چمران و مدرس با افتتاح این پروژه کاهش می یابد و گره بزرگ ترافیکی بازمی شود.

وی افزود: 51 دوربین شامل 15 دوربین کنترل نظارت، 15 دوربین کنترل سرعت و 5 دوربین کنترل مسیر استقرار یافته و تعدادی دوربین نظارت بر خودروهای سنگین به کار گرفته شده است.

سردار رحیمی در ادامه بیان داشت: پیش بینی می شود 40 درصد از ترافیک روی پل و 60 درصد پایین پل باشد.

وی ادامه داد: حد اکثر سرعت روی پل 60 کیلومتر و حداکثر در پایین پل 80 کیلومتر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به عدم دریافت عوارض در بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت: پرداخت عوارض به هیچ وجه انجام نمی شود چرا که امکان پذیر نیست و حوادث ترافیکی به وجود می آورد اما در صورتی که سامانه راه اندازی شود که از روی پلاک خودرو بتوانیم عوارض را دریافت کنیم این کار را انجام می دهیم.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: تردد تریلی، اتوبوس، کامیون، کا‌میونت،‌ مینی بوس و موتور سیکلت روی پل طبقاتی صدر ممنوع و همچنین تردد در خطوط نیز ممنوع است. 


*دیوارهای صوتی بزرگراه صدر هر چه سریعتر تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن سر‌خو عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر و درجمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت: بزرگراه طبقاتی صدر با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بود که خوشبختانه امروز افتتاح خواهد شد و امیدواریم سختی ها‌یی که مردم در این مدت با آن روبرو بودند از این به بعد با افتتاح این پروژه آرامش بیشتری را تجربه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بزرگراه طبقاتی صدر افتخار بزرگی است که امروز به بهره برداری خواهد رسید اما اشکالات جزیی همچنان باقی مانده است بویژه در بحث دیوارهای صوتی که امیدواریم با تکمیل هر چه سریعتر آن آرامش به مردم بازگردد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امیدواریم تمهیداتی اتخاذ شود که طبقه بالای بزرگراه صدر نیز به سرعت درگیر ترافیک سنگین نشود و باید توجه داشت، آنچه تهران به آن نیاز دارند گسترش حمل و نقل عمومی بویژه مترو است. 


*بازسازی فضای سبز زیر گذر پل طبقاتی صدر

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجتبی عبدا‌للهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر با اشاره به بازسازی فضای سبز زیر گذر پل صدر اظهار داشت حوزه  معاونت  خدمات شهری شهرداری   تهران از زمان ساخت پروژه صدر تلاش زیادی برای بهبود منطقه زیرین پل داشته است.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم که مسیر قبلی از نظر زیبا سازی و فضای سبز شرایط قابل قبولی داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: افتتاح این پل عظیم افتخار بزرگی است که به دست دانشمندان ایرانی انجام شده است.
عبدا‌للهی خاطر نشان کرد: افتتاح بزرگراه صدر حرکت بسیار بزرگی است که با ساخت بسیاری از مشکلات مردم تهران برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
اعتصامی
۲۳:۳۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
از زحمات شهرداری بخصوص اقای قالیباف سپسگذاریم
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
تنها فكره مسئولين براي رفاه حاله مردم كم كردن ترافيكه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
محمد
۱۱:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
خيلي خوب
پس بيايم يك كاري بكنيم
دعاكنيم شايد بزرگراه تهران - شمال را تحويل دكتر قاليباف بدن تا بامديريت ايشان ، در بازه زماني كوتاه افتتاح بشه !!!!!!
مرشد
۰۸:۰۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
باسلام
واقعا اگر تمام پروژههای این مملکت میتونست به این سرعت انجام بشه چقدر عالی میشد.مثلادر اراک پل زیر گذر وطرح عقب نشینی این طرهها نزدیک به 5 سال است ادامه دارد ولی متاسفانه !!!!!!!!!!!!هنوز هم ادامه دارد
حقگو
۰۷:۴۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
عبور کامیون، اتوبوس و موتور سیکلت روی پل صدر ممنوع
متأسفانه این قانون در اصفهان خیابان امام خمینی (ره) اجرا نمیشود و خودرو های سنگین با بار سنگین از روی پل گذر میکنند
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
یه فکریم به حال الودگی صوتی این موتور سیکلت ها کنید که شدیدا بر روی مغز اثر تخریبی داره.
محمدرضا
۱۸:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
افتخار میکنم به مهندسای جوون کشورمون ما خونمون کنار این بزرگراهه درسته شاید سرو صداش مردمو اذیت کرده باشه ولی یک کار عمری صورت گرفته من شاهد بودم که 24 ساعت تموم مشغول کار بودن .
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
با سلام و خسته نباشید به همه ی کسانی که در این پروژه زحمت کشیده ان.درود بر شرف مسئولین این پروژه که یک بار سنگینی از ترافیک منطقه برداشتند. ولی خواهشن نیان مثل اتوبان تهران پردیس عوارضی درست کنن و دوباره حال مردمو بگیرن.بازم ممنون ممنون و ممنون.
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
ضمن خسته نباشید باید گفت بجای ساخت پل چند صد میلیاردی و دهن پر کن نگاهی هم به مناطق محروم بیندازید تا مردم این مناطق مجبور نشوند به تهران کوچ کرده و با خرید ماشین امرار معاش کنند و گره ترافیک کور تر شود
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
....چه خوبه فکری هم به حاله پل فردیس بشه.....
sanaz
۱۳:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
درود بر مرد اهل وفای عهد
درود بر قالیباف،
درود بر همت و غیرت ایرانی
رضا
۱۵:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
دردود وسپاس فراوان از مردان باغیرت ایرانی
جامعه مهندسین ایران......
بهشتی
۱۳:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
اولا باید از هر کسی که برای رفاه مردم تلاش میکنه تشکر کرد وخسته نباشید گفت . ثانیا چرا اولین کاری که میکنن موتور سیکلت هارو از استفاده از این امکانات منع میکنن
رضا
۱۵:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
واسه اینکه موتوری ها مقرات راعایت نمی کنند.
حقگو
۰۷:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
منع موتور سیکلت برای امنیت و سلامتی است انشاءالله
نبی
۱۳:۱۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
بسلامتی مبارکه لطفاًفکری برای ترافیک ایلام هم بکنیدهشت سال زیربمباران بودیم حتی یک پل یایک زیرگذرنداریم
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
خسته نباشید.ازهمتون ممنونم
مقيمي
۱۲:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
سلام
خيلي خوبه دستشون درد نكنه ولي چرا بايد يه پلي با اين عظمت تو تهران 30 ماهه ساخته بشه ولي تو استان ما (زنجان) طرح هاي خيلي خيلي كوچكتر از اين طرح (پل رو گذر) حداقل 60 ماه طول ميكشه !؟
كسي جوابي داره ؟
رضا
۱۵:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
داداش باید یه شهردار مثل شهردار تهرون داشته باشین.اونم از نوع بسیجی
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
عبور
ماشین سواری - تاکسی - دوچرخه - قطار - کامیون - اتوبوس و ........ هلیکوپتر ، هواپیما ممنوع
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
ناشناس چرا داری خودزنی میکنی.
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
تهران شده شهری که فقط برای ماشینا دارن میسازنش !
بابا افضل
۱۸:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
تهران شده شهری که مدام صحبت از اخذ عوارض است -سایه روشن سوال خبرنگار از یکی از مسولین