سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود "تجهیزات نفتی" در صورت تولید داخلی ممنوع/"تفکر صادراتی" زمینه ساز حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه و قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ورود هر گونه تجهیزات نفتی در صورت تولید داخلی اکیدا ممنوع است باید جلوی این کار گرفته شود.

علی مروی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره توقف توسعه فازهای پارس جنوبی، اظهار داشت: اگرشرایط توسعه فازها را براساس موقعیت اقتصادی همچنین در دوران تحریم ارزیابی کنیم توسعه فازها روند عادی داشته در چنین شرایط دشوار به نظر بنده قضاوت باید عادلانه باشد پیشرفت فازها در دولت یازدهم تا به امروز مثبت بوده است.

مروی تاکید کرد: باید این را قبول کنیم زمانی که اقتصاد کشور دچار چالش می شود به یقین بسیاری از واحدهای تولیدی از رونق می افتد و سرمایه گذاران با مشکل مواجه می شوند بنابراین تمام این عوامل دست بدست هم می دهند که بخشی از چرخه اقتصادی روند کندی به خود بگیرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: به جای اینکه کار را پیچده تر جلوه دهیم بهتر است راه حل مناسبی را برای رفع موانع ارائه دهیم. خوشبختانه در حال حاضر با اتخاذ تدابیر هوشمندانه وزیر نفت بسیاری از موانع برداشته شده و طرح ها و پروژه ها مسیر توسعه خود را می پیمایند.

مروی در خصوص واردات بی رویه تجهیزات نفتی گفت: طبق مصوبه و قانونی که در مجلس به تصویب رسیده ورود هر گونه تجهیزات نفتی در صورت تولید داخلی اکیدا ممنوع است باید جلوی این کار گرفته شود.

وی، با اشاره به اینكه استفاده از تجهیزات داخلی در صنعت نفت امری پسندیده تلقی می‌شود، گفت: اگرچه بهره مندی از تجهیزات داخلی در صنعت نفت، هم دارای صرفه اقتصادی است و هم می‌تواند به سود شركت‌های تولید قطعات صنایع نفت كشورمان تمام شود، اما در این مورد باید توجه داشت كه شركت‌های تولید كننده داخلی باید كالاهای خود را با كیفیت و قیمت رقابتی در اختیار وزارت نفت قرار دهند.


نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: خودکفایی اقتصادی در بین سازندگان و شرکت های داخلی زمانی محقق می شود که سازندگان تلاش کنند کیفیت قطعات تولیدی خود را ارتقا داده تنها به فکر تامین داخل تولید نباشند، باید با فکر صادراتی دست به ساخت تجهیزات نفتی  بزنند. 

مروی گفت: با تفکر صادراتی، علاوه بر جذب بازارهای داخلی می توان به بازارهای منطقه ای و خارجی دست پیدا کرد و در این حالت می توانیم شاهد یک صنعت موفق در کشور باشیم.

وی یادآور شد: اگر متکی به صنعت داخل با کیفیت و خدمات پایین باشیم، نه فقط رقابت لازم در این عرصه شکل نمی گیرد، بلکه زمینه برای ورود گسترده کالاهای خارجی هموارتر می شود؛ باید در این صنعت، مدیریت قوی بین بخش خصوصی و دولتی شکل بگیرد تا بستر برای قدرت صادراتی فراهم شود.

مروی، با اشاره به اینكه ایران در تولید كالا و تجهیزات صنعت نفت، از توانمندی‌های بالایی برخوردار است، افزود: در حال حاضر مشابه بیشتر كالاها و تجهیزات صنعت نفت كه از سایر كشورها وارد ایران می‌شوند در داخل وجود دارد، لذا به نظر نمی‌رسد صنایع نفت نیازی به تجهیزات خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجهیزات ، نفت ، تولید ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
داود
۱۲:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
رعایت قانون و مصوبه مجلس در خصوص تجهیزات نفتی ، عین وطن دوستی و عمل بر خلاف آن عین خیانت به اقتصاد کشور و روزی مردم است .
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آفرین خداخیرتان دهد که تصمیم گرفتید تجهیزات درداخل تامین شودکه کافی نیست باید پیگیری کنید که اجرای شود باتوجه به اینکه دارد تحریم هابرداشته میشود