سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی مذاکره کننده انگليسی با وزير اطلاعات اسرائيل درباره پرونده هسته اي ايران

منابع آگاه اعلام کردند وزير اطلاعات اسرائيل با گفتگو کننده انگليس در خصوص پرونده هسته اي ايران در تلاش براي تاثير گذاري بر تدوين توافقنامه قطعي بين قدرت هاي بزرگ و تهران که پيش بيني شده است تا شش ماه آينده آماده شود ، گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل توافقنامه اي را که يکشنبه در ژنو بين ايران و قدرت هاي بزرگ به امضا رسيد ، اشتباهي تاريخي خوانده بود.
براساس اين توافقنامه ، ايران مي پذيرد برنامه هسته اي خود را در قبال کاهش تحريم ها محدود کند.

براساس بيانيه دفتر وزير اطلاعات اسرائيل ، در اين گفتگوها ، سيمون گاس رئيس گفتگو کنندگان انگليسي و نمايندگان اسرائيل به رياست يووال اشتانيتز وزير اطلاعات انگليس اختلافات را بررسي و درباره جزئيات اين توافقنامه و تدابير آن گفتگو کردند.

اين بيانيه افزود:« گفتگوهاي اوليه در خصوص شکل توافقنامه نهايي نيز در طول اين نشست آغاز شد.»

اين بيانيه اعلام کرد:« با وجود اختلافات ديدگاه ها ، گفتگوها در فضايي باز و دوستانه برگزار شد.» به گفته سخنگوي وزير اطلاعات اسرائيل ، اشتاينيتز همچنين با ژاک اوديبر گفتگو کننده ارشد فرانسه در بيت المقدس براي گفتگو درخصوص توافقنامه موقت ژنو و توافقنامه قطعي گفتگو خواهد کرد.

اين سخنگو گفت مقامات انگليسي و فرانسوي پس از آنکه اشتاينيتز از پاريس و لندن خواست تا درباره گفتگوهاي ژنو توضيح دهند ، به بيت المقدس آمدند. انگليس و فرانسه به همراه آمريکا ، روسيه ، چين و آلمان  جزو قدرت هاي بزرگ پنج بعلاوه يک هستند که درباره توافقي با ايران گفتگو کردند.

براساس اين توافق ، ايران حدود هفت ميليارد دلار به ويژه به شکل دسترسي به منابع مسدود شده و بخش هاي پتروشيمي ،‌معدني و خودروسازي به دست مي آورد.

نخست وزير اسرائيل دوشنبه از اعزام مشاور امنيت ملي خود به آمريکا براي گفتگو درباره توافقنامه آينده نهايي درباره برنامه هسته اي ايران خبر داد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.