معاون وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي اعلام کرد به موجب توافقنامه با اتحاديه اروپا در خصوص منع تامين بودجه طرح ها و مؤسسات در مناطقي که سال 1967 به اشغال اين رژيم در آمده اند، گروه هاي اسرائيلي که در سرزمين هاي اشغالي فعاليت مي کنند،« مجازات نخواهند شد.»

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به قل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ زيو الکين در گفتگو با راديو اسرائيل گفت توافقنامه مزبور اين امکان را براي گروه هاي فعال در کرانه باختري يا شرق بيت المقدس فراهم خواهد کرد تا از اتحاديه اروپا  کمک مالي براي طرح تحقيقاتي 70 ميليارد يورويي موسوم به « افق 2020» درخواست کنند. 

اما اين گروه ها اجازه نخواهند داشت از اين وجوه براي اجراي طرح در مناطقي استفاده کنند که فلسطيني ها مي خواهند بخشي از کشورشان در آينده باشد.  الکين گفت اسرائيل خسارت مؤسساتي را که شرايط لازم براي کمک مالي اتحاديه اروپا را ندارند، پرداخت خواهد کرد. 

بر اساس دستورالعمل هاي اتحاديه اروپا، طرح ها يا مؤسسات در مناطقي که  سال 1967 به اشغال اسرائيل درآمد، مشمول تامين بودجه اين اتحاديه نمي شوند. اين دستورالعمل ها تلاش هاي اسرائيل را براي اجراي طرح تحقيقاتي مزبور با مانع رو به رو کرد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار