سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع "اردوغان" از انتقادات خود از مصر

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز سه شنبه از تازه ترين سخنراني تند خود بر ضد حاکمان نظامي مصر که باعث يک مناقشه ديپلماتيک جديد بين آنکارا و قاهره شد، دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اردوغان در پارلمان ترکيه اعلام کرد: «ما از گفتن آنچه حق است و ايستادن در کنار مردم مصر، دست برنخواهيم داشت فقط به اين خاطر که دولت منصوب شده در پي کودتا در مصر، ناراحت مي شود».وي خطاب به نمايندگان حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: «ما (همچون) شيطان ابله نخواهيم بود».

پس از آنکه اردوغان مجددا از «کودتا» نظامي که به برکناري محمد مرسي رئيس جمهور اسلام‌گراي مصر در ماه ژوئيه و همچنين سرکوب هواداران وي منجر شد، انتقاد کرد، قاهره روز شنبه سفير ترکيه را اخراج کرد.آنکارا نيز با اعلام سفير مصر به عنوان «عنصر نامطلوب» و همچنين تنزل سطح روابط ديپلماتيک به سطح کاردار، مقابله به مثل کرد.پس از آنکه مرسي در نخستين انتخابات رياست جمهوري آزاد مصر در ماه ژوئن سال 2012 پيروز شد، دولت اردوغان ائتلافي با وي و اخوان المسلمين تشکيل داد.

نخست وزير ترکيه روز سه شنبه افزود: «ما به اطلاع رساني به جهان در خصوص دولت کودتا و فاجعه انساني (که در مصر روي مي دهد) ادامه خواهيم داد».ماه‌هاست تنش‌ها بين اين دو کشور که هر دو از متحدان مهم آمريکا در منطقه هستند، ادامه دارد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: دفاع ، اردوغان ، مصر ، ترکیه ، انتقاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.