سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش گام به گام word؛

چگونه در ورد يك "نمودار" رسم كنيم؟

امروزه اکثر نامه نگاری های اداری به وسیله ی نرم افزار word تهیه می شود، اگر علاقه مند به آموزش این نرم افزار هستید ما را در سلسله گزارش های این نرم افزار همراهی كنيد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در سلسله گزارش هایی قصد داریم آموزش های کاملی از نحوه کار با واژه پرداز ورد به شما بدهیم، در این گزارش قصد داریم نحوه ایجاد تصاویر هوشمند را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم. 


نرم افزار word با استفاده از امکانات نرم افزار صفحه گسترده exel، قابلیت ایجاد انواع مختلف نمودار را در اختیار ما قرار می دهد 


برای درج نمودار (CHART) در سند، عملیات زیر را انجام می دهیم:

- روی سربرگ   کلیک کرده و از گروه ابزارهای ILLUSTRATIONS روی دکمه  کلیک می کنیم.
- پنجره ی محاوره ای insert chart مطابق شکل زیر ظاهر می شود. در این پنجره با توجه به نوع کاربرد، نمودارها در چند گروه دسته بندی شده اند. نمودار مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه   را کلیک می کنیم.


مطابق شکل زیر نمودار در سند word درج شده و پنجره ی نرم افزار exel در کنار پنجره نرم افزار word ظاهر می شود. مقادیر نمودار در پنجره ی نرم افزار exel نمایش داده می شود. این مقادیر به صورت نمونه هستند و باید آ ها را مطابق نمودار مورد نظر خود تغییر داد. با تغییر مقادیر در نرم افزار exel، نمودار درج شده در سند WORD نیز تغییر می کند.


در هنگام ذخیره سند WORD مقادیر درج شده در نرم افزار EXEL به همراه سند WORD ذخیره می شوند. در صورتی که بخواهیم مجددا مقادیر نمودار را تغییر دهیم، کافی است روی نمودار راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه ی   را انتخاب می کنیم. بلا فاصله پنجره نرم افزار EXEL به همراه مقادیر نمودار ظاهر شده و می توان مقدار را تغییر داد.

نکته:
روش دیگری برای درج نمودار در سند WORD وجود دارد. در این روش نمودار را در نمر افزار EXEL ایجاد کرده و قالب بندی می کنیم، سپس نمودار را کپی کرده و سند WORD قرار می دهیم. در این روش بر خلاف روش قبل، اطلاعات نمودار در یک فایل مستقل EXEL ذخیره می شود و نمودار درج شده در WORD به مقادیر نمودار EXEL متصل نبوده و در نتیجه نمی توان از درون WORD مقادیر نمودار را تغییر داد.


لطفا آموزش های در خواستی  و سوالات خود درباره نرم افزار word و نحوه کاربا آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منتظر آموزش های بعدی باشید


گزارش از محمدمحمدی خوجین

دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

          


امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات:


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۱۴:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام من چطور میتونم یه نمودار خطی یا گوسین رسم کنم؟
Mr
۱۶:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام من ميخوام نمونه سوال تستي تايپ كنم نميدونم چكار كنم كه اعداد سوالات پشت سرهم باشه اگه يه موقع خواستم سوالي رو حذف كنم اعداد خودشون مرتب بشن
Mr
۱۶:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام من ميخوام نمونه سوال تستي تايپ كنم نميدونم چكار كنم كه اعداد سوالات پشت سرهم باشه اگه يه موقع خواستم سوالي رو حذف كنم اعداد خودشون مرتب بشن
حسن
۰۸:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی ممنون
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام میشه کمکم کنیدنمرات کارنامه روبا اکسل تغییربدم یاکارنامه جدیدبسازم
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
عالی بود.فقط همین
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
ممنون..... زنده باشی
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
ممنون ازذاهنمایی خوبتون
رضا
۱۴:۴۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
خواهشا در مورد ترفند های PAGE BORDER های جدید هم مطلب بنویسید چطور میشه از نمونه های جدیدتری استفاده کرد؟
محممد
۲۰:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
خیلی به دردم خورد. واقعا دستتون درد نکنه.
حسام
۱۰:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
وورد از اینا نداره!!!
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سلام.وقتي در word پاورقي ايجاد ميكنيم، با وجودي كه direction را راست به چپ و در optionهم راست به چپ را انتخاب ميكنيم، باز هم پاورقي در متن فارسي سمت چپ صفحه ظاهر ميشود. چطور پاورقي را به سمت راست انتقال دهيم.
طالب
۰۹:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سلام آموزش ها خیلی مفید هستند لطفا در exel نحوه طراحی کارنامه دانش آموز شامل خروجی یک کارمانه کامل مشتمل بر رتبه ونمودار مقایسه ای در کلاس ومدرسه را آموزش دهید با تشکر
کریم
۲۱:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
لطفا در مورد ساین کردن نوکیا N79 آموزش بدهید.
علی
۲۱:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
اگر بخواهیم برنامه نویسی کامپیو تر را از صفر شروع و یاد بگیریم چه باید بکینم و از کجا باید شروع کنیم. به ایمیل ارسال کنید.
علی
۲۱:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
اگر بخواهیم برنامه نویسی کامپیو تر را از صفر شروع و یاد بگیریم چه باید بکینم و از کجا باید شروع کنیم. به ایمیل ارسال کنید.
ali ansari
۱۴:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
عالي بود ممنون
مجتبی
۱۲:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
باعرض سلام وخسته نباشید
خواهشا خواهشا در مورد ساختن دایره با فتوشاپ هم اموزش بدید
رضا
۱۱:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
خواهشا در مورد تنظیمات شماره صفحه توضیح بدید، اینکه ممکنه کاری کرد بعضی صفحات در یک متن تایپ شده (مثل صفحات عنوان فصلهای مختلف یک متن) شماره صفحه نخورن ولی جزء صفحات به حساب بیان
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
آموزش فتوشاپ رو از مبتدی و ساده شروع کنید تا حرفه ای متشکرم همینطور آموزش یه نرم افزار ادیت فیلم با تشکرون خیلی به کار میاد مهدی از اراک