سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو "کمیسیون اقتصادی" مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزیر پاسخگو باشد/ سیاست قرارگرفتن "کالا‌"ها در اولویت ۱۰ چگونه است ؟

مبنای قرار گرفتن کالا‌ها در اولویت ده گانه و همچنین سیاست قراردادن کالاهایی که در بازار به وفور پیدا می‌شود در اولویت ۱۰، محور سوالاتی است که وزیر اقتصاد باید به آنها پاسخگو باشد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، موضوع سوال خود از وزیر اقتصاد را پیرامون مسائل گمرک اعلام کرد. 

وی گفت: با توجه به اهمیت گمرک در نظام اقتصادی به عنوان مرزبان اقتصادی با رعایت قوانین و اعمال تعرفه‌های مناسب و حقوق ورودی و سود گمرکی و با افزایش سرعت ترخیص و کاهش هزینه‌های انبار داری نقش موثري را در نظام اقتصادی کشور ایفا می‌کند. 

ندیمی افزود: تقویت گمرک موجب کاهش قاچاق می‌شود. 

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: قاچاق هم حقوق ملت و هم حقوق دولت را تضییع می‌کند و همچنین درآمد خزانه را کم و به تولید و اشتغال لطمه می‌زند. 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اهمیت حمایت دولت از گمرک تصریح کرد: حمایت دولت از گمرک فواید زیادی هم برای دولت و هم برای گمرک دارد. 

ندیمی با اشاره به میزان حمایت دولت از گمرک افزود: میزان حمایت دولت از گمرک در ایجاد پنجره واحد تجاری که مهم‌ترین راهکار مدیریت مرز‌ها است از جمله موضوعاتی است که وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد. 

این عضو کمیسیون در ادامه افزود: علت صدور بخشنامه‌های آنی در گمرک و سازمان‌های همجوار و یا مبنای قرار گرفتن کالا‌ها در اولویت ده گانه و همچنین سیاست قرار دادن کالاهایی که در بازار به وفور یافت می‌شود در اولویت ۱۰، از دیگر سولاتی است که وزیر اقتصاد باید به آن‌ها پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، سیاست ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.