نخستین سری واگن های خریداری شده در بندرعباس شامل 10 واگن تخلیه شد که مراحل ترخیص از گمرک را طی می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسن مرادی معاون بهره برداری سازمان قطارشهری شیراز و حومه گفت: مراحل ساخت دیگر واگن های خط اول مترو شیراز شامل دو رام(10 واگن) نیز در یک کشور خارجی به پایان رسیده و منتظر بارگیری است.
وی افزود: واگن های خریداری شده برای فاز یک مطابق آخرین استانداردها و متکی به دانش روز دنیا تولید شده و پس از طی مراحل گمرکی و ورود قریب الوقوع واگن ها به شیراز، مراحل تست سرد و گرم واگن ها در خط آغاز خواهد شد .
مرادی ادامه داد: پس از مراحل تست واگن ها در خط ، وارد مرحله بهره برداری آزمایشی خواهیم شد و طبق پیش بینی های به عمل آمده فاز اول از خط یک قطار شهری شیراز حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی، تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون بهره برداری سازمان قطارشهری شیراز و حومه افزود: با بهره برداری کامل از فاز یک خط مترو شیراز و حومه با تست واگن های خریداری شده، امکان جابه جایی مسافر تا 150هزار نفر در روز در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی این شهر امکانپذیر خواهد شد.
وی بیان کرد: با بهره بردای همزمان از چهار رام )20 واگن) درنظر گرفته شده برای قطار شهری شیراز، فاصله زمانی حرکت قطارهای درون شهری به حدود 15 دقیقه کاهش خواهد یافت.
مرادی ادامه داد: این واگن ها مطابق آخرین استانداردها و متکی به دانش روز دنیا تولید شده است و نظارت کافی بر مراحل پیش از تولید و همچنین مراحل کنترل کیفیت و آزمایش های مقدماتی برای حصول اطمینان کافی انجام شده است.
وی گفت: همچنین آزمایش های متعددی توسط مراجع ثالث تحقیقاتی و شرکت های تولید کننده قطعات طی ماه های نخست و در مرحله تست های سرد و گرم و فرایند شبیه سازی جابه جایی مسافر انجام خواهد شد و پس از حصول اطمینان از ایمنی کامل، قطار شهری شیراز در فاز یک خط یک به بهره برداری خواهد رسید.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری شیراز بیان کرد: ظرفیت قطار شهری در هر رام در حالت مسافرگیری کامل 1200 نفر است هر چند ظرفیت جابه جایی مسافر تابع استقبال مردم و نیز تابع ساعات اداری این سازمان در روزهای نخست بهره برداری خواهد بود.
بر اساس مطالب درج شده در سایت سازمان قطار شهری شیراز و حومه، مطالعات اولیه در مورد سیستم حمل و نقل عمومی شیراز در سال 1355 توسط مشاور خارجی و پس از آن انجام مطالعات جدید شهر شیراز در سال 1369 توسط جمعی از اعضا هیات علمی دانشگاه، ضرورت استفاده از شبکه ریلی به عنوان توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر را تایید کرد.
مطالعات قبلی برای تکمیل و تدوین مطالعات جامع حمل و نقل عمومی شیراز و ارائه مسیرهای مناسب راه اندازی مترو و در نهایت انتخاب و ارائه گزینه برتر از بین آنها در سال 1378 انجام شد.
تاسیس سازمان قطار شهری شیراز در سال 1380 و آغاز عملیات اجرایی خط یکم قطار شهری شیراز در سال 1381 صورت گرفت./س

انتهای پیام/

برچسب ها: ورود ، واگن ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.