سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ مسئول انجمن هنرهای نمایشی اداره ارشاد قم مطرح کرد؛

پویایی تئاتر قم در 2 سال اخیر

مسئول انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پویایی، گستردگی و پیشرفت تئاتر استان را در دو سال اخیر به خوبی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رضا ابوذر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان قم، پیشرفت تئاتر قم را در 2 سال اخیر چشمگیر عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل شورای حمایت از تئاتر استان قم مهمترین اتفاق تئاتری در سال 91 بود که با هدف ایجاد عدالت و تقسیم عادلانه بودجه در بین هنرمندان تئاتر استان قم تشکیل شد.

وی در ادامه به اعضای این شورا اشاره کرد و ادامه داد: پس از رای‌گیری، شورای حمایت از تئاتر استان از آقایان سید رسول موسوی‌نژادیان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، علی‌اصغر نوبخت نماینده پیشکسوتان، علی فرحناک نماینده شورای نظارت بر تئاتر استان قم، مهدی نیک‌روش نماینده هنرمندان تئاتر و همچنین اینجانب تشکیل شد.

ابوذر با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال 91 بیش از 100 میلیون تومان در اختیار شورای حمایت قرار داد، اظهار داشت: با تشکیل جلسات متعدد و درخواست‌های هنرمندان، این مبلغ در بین آن‌ها و همچنین برگزاری فعالیت‌های دیگر تئاتر تقسیم شد.‌

مسئول انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اجرای ماهیانه یک نمایش در سالن‌های متفاوت قم را از دیگر افتخارات این انجمن دانست و تصریح کرد: این اقدام استقبال تماشاگران و پویایی تئاتر قم را به دنبال داشته است.

وی به برگزاری مرتب جشنواره‌های تئاتر استانی، جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با حضور هنرمندان تئاتر استان هر ساله به طور منظم برگزار می‌شود.

ابوذر برگزاری اینگونه برنامه‌ها را در رشد کیفی هنر تئاتر قم بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: گواه این مطلب، راهیابی نمایشی از قم به جشنواره بین‌المللی فجر در سال‌های 91 و 92 است که این اتفاق از افتخارات تئاتر استان به شمار می‌رود.

وی تمرین در سالن‌های قم به‌ویژه مجتمع فرهنگی هنری شهید کلهری و تالار غدیر و همچنین اجرای نمایش در تالارهای غدیر، مجتمع شهید کلهری و تالار شهید آوینی را موجب گسترش تئاتر در سراسر استان عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از تالار مرکزی قم کاستی‌ها را جبران می‌کند و می‌تواند آرزوی دیرینه هنرمندان تئاتر استان را برآورده کند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اصل 44 قانون اساسی که از ایجاد ارتباط با مراکز خصوصی می‌گوید، اظهار داشت: به همین منظور در برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی قم، مجتمع تجاری سیرنگ همکاری مناسبی داشت.

ابوذر توجه به بحث آموزش در هر رشته هنری را امری ضروری عنوان کرد و گفت: آموزش بیش از 70 هنرجو در سال‌های 91 و 92 و همچنین برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی با حضور اساتیدی همچون علی‌رضا نادری (نمایشنامه‌نویسی)، محمد یعقوبی(نمایشنامه‌نویسی)، پیام دهکردی (بازیگری)، میکائیل شهرستانی(بازیگری) و رضا کشاورز (بدن) در سال‌های 90، 91 و 92 از مهمترین برنامه‌ها در امر آموزش انجمن هنرهای نمایشی قم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از نسل جوان و با استعداد و ایجاد انگیزه در بین آن‌ها و همچنین امکان اجراهای عمومی، موجب نشاط و پیشرفت در بین هنرمندان تئاتر استان قم در سال‌های اخیر شده است، گفت: این اتفاق در طول سه سال اخیر چشمگیر بوده و مورد تشویق و حمایت هنرمندان جوان شده است.

این هنرمند تئاتر قم حمایت از گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های کودک و نوجوان و دفاع مقدس را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های حمایتی انجمن هنرهای نمایشی قم عنوان کرد.

ابوذر با بیان اینکه در هر جشنواره تئاتر استانی بیش از 40 نمایشنامه به دبیرخانه رسیده است، گفت: در این جشنواره‌ها 20 گروه نمایش با حدود 150 هنرمند تئاتر مشغول فعالیت بوده‌اند که نشان از ایجاد شور و شوق و انگیزه در بین جوانان است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در طول سه سال اخیر نمایش‌هایی با موضوعات مختلفی همچون سیاسی، علمی، اجتماعی، مذهبی و دفاع مقدس اجرا شده که این تنوع در چند سال پیش وجود نداشته است./س

برچسب ها: قم ، پویایی ، تئاتر ، دو ، سال ، اخیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.