سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوحی: ای کاش نگاه دولت مردان به ورزش‌های رزمی تغییر کند/هیچ سبکی را حذف نمی‌کنم

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: ای کاش با توجه به افتخارآفرینی‌هایی که رزمی کاران ما برای کشورمان کسب می‌کنند بتوانند نگاه دولت مردان را به این ورزش تغییر دهند.

محمد نوحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های رزمی از سال 42 فعالیت خود را آغاز کرده و در رشته‌های کاراته و ووشو و 102 رشته دیگر هم اکنون به فعالیت های خود ادامه می‌دهد. این سبک‌ها دارای دفاتر و هیئت رئیسه هستند و من که به عنوان خدمتگزار در این فدراسیون فعالیت می‌کنم پتانسیل خوبی را در میان جوانان برای جذب در رشته‌های رزمی شاهد بوده‌ام و نمونه افتخار‌آفرینی آنان را در کیک بوکسینگ و جوجیتسو و همچنین سایر رشته‌ها شاهد بوده‌ام البته همان‌طور که می‌دانید سه هفته پیش المپیک هنرهای رزمی برگزار شد که ما از 6 سهمیه‌ای که داشتیم توانستیم 3 مدال کسب نماییم و مجتبی اکبری هم در فینال که به میزبانی روسیه برگزار می‌شد توانست بر حریف روس خود غلبه کند و طلای جهان را بدست آورد. ای کاش این افتخار‌آفرینی‌ها موجب شود تا نگاه دولت‌مردان به ورزش تغییر یابد.

وی تصریح کرد: تا سال 85 کل مدال‌های رشته‌های رزمی به 69 هم نمی‌رسید اما از سال 85 به بعد توانستیم تعداد مدال‌های ورزش‌های رزمی را به 479 مدال افزایش دهیم که این آمار رسمی است و در وزارت ورزش نیز به ثبت رسیده است.

وی افزود: گاهی رؤسای سبک‌ها از من گله‌مند هستند زیرا فکر می‌کنند من قصد دارم تا برخی از سبک های ورزش‌های رزمی را حذف کنم اما باید رسماً اعلام کنم تا زمانی که من در رأس این فدراسیون حضور دارم هیچ سبکی را به شرط اجرای قوانین حذف نخواهم کرد.

نوحی تأکید کرد: ما 100 سبک رزمی داریم این در حالی است که ژاپن 1300 سبک رسمی دارد اما چیزی که در این میان حائز اهمیت است این است که جوان‌ها قصد دارند به ورزش رزمی روی بیاورند و من نیز باید از آنها حمایت کنم که این کار سختی است اما این سختی را به جانم می‌خرم و می‌خواهم به تعدد سبک‌های رزمی در فدراسیون اضافه کنم.

وی اشاره کرد: ما در بخش بانوان بیشتر اعزام‌ها را داشته‌ایم و این نگاه دولت‌مردان که ما خشن هستیم و مسابقاتمان نباید پخش شود به اعتقاد من اشتباه است زیرا تنها می‌توان با انجام کارهای فرهنگی نگاه جامعه را نسبت به این رشته‌های رزمی عوض کرد چرا که ما بخش‌های نمایشی و هنری در رشته‌های رزمی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر ورزش به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و ما باید همگی دست به دست هم دهیم تا به اهداف ورزشی نظام جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مردان ، سبک ، رزمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.