رییس فدراسیون ورزشهای رزمی ایران از اعلام آمادگی 110 كشور جهان برای حضور در سومین فستیوال ورزشهای رزمی در تهران اعلام آمادگی كردند.

'محمد نوحی'   در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران در سمنان افزود: ایران بنیانگذار این فستیوال است و در هر دوره شمار كشورهای شركت كننده در حال افزایش است.

وی با بیان اینكه در دوره اول 38 كشور و در دوره دوم 77 كشور در این فستیوال حضور داشتند كه فستیوال سوم اواخر مهر ماه به میزبانی تهران برگزار می شود.

وی این رقابتها را یكی از بزرگترین رویدادهای ورزشی آسیا به لحاظ تعداد ورزشكاران شركت كننده خواند و گفت: در دوره سوم بیش از دو هزار ورزشكار شركت می كنند.

نوحی گفت: این فستیوال در 9 رشته رزمی شامل ووینام، جوجیستو، دفاع شخصی، سلاحهای سرد، یك رشته عربها با عنوان قوت الرمی، سامبو، كندو و ... برگزار می شود.

وی گفت: در حاشیه این نشست همایش روسای فدراسیونها نیز برگزار می شود و در آن مسوولان بلندپایه ورزشی كشورهای مختلف حضور می یابند.

رییس فدراسیون ورزشهای رزمی گفت: وزرای ورزش، دبیركل شورای المپیك آسیا، دبیران كمیته ملی المپیك كشورها از جمله شخصیتهایی هستند كه همزمان با برگزاری این فستیوال به ایران سفر می كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.