سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرخوری "افسرده‌تان" می‌کند

پژوهشگران دریافته‌اند که افرادی که به پرخوری عادت دارند به علت ترشح هورمون استرس در حین غذا خوردن با مشکل استرس و افسرد‌گی مزمن مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که افراد در هنگام پرخوری کمتر احساس شادی می‌کنند، حتی اگر طعم و مزهٔ غذا بسیار عالی باشد. 

گفتنی است، بر اساس آزمایش انجام شده بر روی دو گروه از داوطلبان پژوهشگران دریافته‌اند که این افراد در هنگامی که غذای زیادی می‌خورند و در واقع پرخوری می‌کنند کمتر دچار احساس شادی می‌شود و در عوض به هنگامی که اندازه و حتی کم غذا می‌خورند، بیشتر دچار احساس شادی می‌شوند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بر اساس پژوهش‌های انجام شده این احساس به دلیل عملکرد خاص قسمت پاداش‌دهی مغز رخ می‌دهد و می‌تواند بر اشتها و حتی میزان کالری‌ها و مواد مغذی جذب شده توسط بدن تأثیر بگذارد. 

پزشکان همچنین، دریافته‌اند که افرادی که پرخوری می‌کنند به علت بروز حس بد و افسردگی و حتی دل‌درد دچار کاهش جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شوند و اکثر مواد غذایی که می‌خورند به صورت چربی در بدن آنها ذخیره می‌شود و در عوض افرادی که به اندازه غذا می‌خورند، علاوه بر کاهش ترشح "هورمون استرس" در بدن آن‌ها، شانس بیشتری برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید موجود در غذا دارند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پرخوری ، افسرده ، کالری ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.