سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

افزایش موج برگشت "دانشجویان" از خارج به کشور

در حال حاضر افزایش نرخ ارز باعث شده که دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج مشغول تحصیل هستند در تلاش برای گرفتن انتقالی به دانشگاه‌های ایران هستند.

دکتر سید امیر محسن ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر موج برگشت دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور با هزینه شخصی در حال تحصیل بوده‌اند، به کشور افزایش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن هم افزایش "نرخ ارز" است. 

وی با بیان اینکه دانشجویانی که به دانشکده‌های خارج از کشور برای تحصیل می‌روند باید این دانشکده‌ها از طرف "وزارت بهداشت" مورد تایید باشند، عنوان کرد: ما هر روز با دانشجویانی برخورد داریم که یا در دانشگاه‌های مورد تایید ما تحصیل نکرده‌اند و برای ادامه تقاضای انتقالی دارند یا افرادی که فارغ‌التحصیل این دانشکده‌ها هستند و مدارک تحصیلی خود را برای تایید می‌آورند که ما هیچ کاری برای آنها نمی‌توانیم انجام دهیم و مدارک آنها را غیرقابل ارزشیابی اعلام می‌کنیم. 

ضیایی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید ما تحصیل می‌کند و تقاضای انتقالی دارند باید در آزمون‌های و در برخی از موارد معاینه‌های ما شرکت کنند تا در صورت کسب نمره بتوانند به دانشگاه‌های ایران انتقال پیدا کنند. 

وی خاطرنشان کرد: کلیه دانشجویان انتقالی از خارج کشور برای هر ترم تحصیلی باید هزینه پرداخت کنند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.