سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستگار:

قهرمان المپیک هم در ابوظبی نتوانست طلا بگیرد/در سه وزن دچار خلأ هستیم

رئیس فدراسیون جودو کشورمان گفت: سطح رقابت‌های جایزه بزرگ ابوظبی به اندازه‌ای بالا بود که قهرمان المپیک لندن هم نتوانست مدال طلا بگیرد.

محمدعلی رستگار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جودو قرار است ملی‌پوشان کشورمان قبل از آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون در چند مسابقه گرندپری که در منطقه خودمان هستند مانند امارات، گرجستان و باکو شرکت کنند که رقابت‌های بزرگ ابوظبی در راستای همین برنامه بود.

رئیس فدراسیون جودو کشورمان تصریح کرد: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و بهترین‌های جودو دنیا در آن شرکت کرده بودند. از بین ملی‌پوشان اعزامی ایران هم جمالی و قاسمی‌نژاد زحمت خود را کشیدند و به مقام پنجم دست یافتند هر چند به نظر من اگر بیشتر دقت می‌کردند توانایی کسب مدال را هم داشتند.

وی عملکرد نمایندگان جودوی کشورمان در ابوظبی را یک به یک بررسی کرد و ادامه داد: در وزن منفی 60 و منفی 66 کیلوگرم در تیم ملی ایران ما هنوز نتوانستیم نفر ثابتی را پیدا کنیم، وحدانی در دور نخست حریف قرقیزستانی را شکست داد اما در دور دوم مقابل روس که حریف سرسختی بود و طلا گرفت باخت و حذف شد، فدراسیون جودو در این 2 وزن به دنبال کشف استعدادها‌ی جدید است اما هنوز نظرمان آن‌چنان که باید جلب نشده است، با این حال تلاشمان را می‌کنیم تا به جودوکار مطلوبمان برسیم.

رستگار اضافه کرد: در وزن منفی 73 کیلوگرم نماینده کشورمان نتوانست مجوز خروج از کشورش با بگیرد و حضور در مسابقات را از دست داد، در وزن 81 کیلوگرم قاسمی‌نژاد خوب عمل کرد اما مرادی با وجود این‌که امسال حضور در چند مسابقه را به وی فرصت داده‌ایم نتوانست سیر صعودی داشته باشد و نشان نداد که می‌تواند بهتر شود، حالت وی ایستا است و یا اگر هم صعودی باشد شیب بسیار کمی داشته که ما نیاز به سرعت پیشرفت بالاتری داریم.

رئیس فدراسیون جودو کشورمان اضافه کرد: در وزن منفی 90 کیلوگرم بعد از مدت‌ها مصدومیت، اولین مسابقه برون مرزی بود که شرکت می کرد و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت هم من وهم کادر فنی از وی  رضایت داشتیم امیدوارم سیر صعودی خود را به همین صورت طی کند تا بتواند برای بازی‌های آسیایی هم آماده باشد.

وی در خصوص محجوب گفت: در وزن منفی100 کیلوگرم محمد جواد محجوب در مسابقات ابوظبی به جودو کاری نتیجه را واگذار کرد که در مسابقات قهرمانی جهانی هم مقابل وی باخته بود، این نشان می‌دهد که محجوب برخلاف رقیبش که بسیار پیشرفت کرده و در 5 ماه گذشته خوب ظاهرشده، تمرینات خود را به خوبی دنبال نکرده است.

رستگار خاطرنشان کرد: تیم ملی جودو ایران در وزن مثبت 100 کیلوگرم دچار خلاء است و جعفر پهلوانی هم که در مسابقات آسیایی همراه خود بردیم مشغول گذراندن خدمت نظام وظیفه است و قرار است بین وی و ابراهیم قجر مسابقات انتخابی برگزار شود تا در تیم جوانان یکی از آنان را به خدمت بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جودو ، لندن ، مدال طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.