سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشانه‌های "اختلال‌ خفیف روانی" چیست؟

افراد مبتلا به این اختلال‌‌ها توان سازش با کارهای خانه، شغل و اجتماع را تا حدی از دست می‌دهند اما ناراحتی‌های مهم برای دیگران ایجاد نمی‌کنند.

علی فلاحی، کار‌شناس سلامت روان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خفیف روانی اختلالاتی هستند که به زبان مردم عادی ناراحتی عصبی یا بیماری اعصاب نام دارد این بیماران نشانه‌هایی مانند بی‌قراری، بی‌اشتهایی، تپش قلب، سرد شدن دست‌ها و پا‌ها، بی‌حوصلگی، ‌احساس خستگی، احساس نگرانی و دلهره، عصبانیت، پرخاشگری و دردهای پراکنده بدنی بدون وجود بیماری جسمی دارند. 

وی افزود: در مواجه با این بیماران باید به آنها اطمینان دهید که ناراحتی آنان در صورت مراجعه به روانشناس و انجام راهنمایی‌های او بهبود می‌یابد، همچنین به بیماران کمک کنید تا با ایجاد اعتماد به نفس، حضور در جلسات مذهبی، عمل به دستورات دینی، توکل و ایمان به خداوند، به زندگی خود ارزش و معنی بیشتر دهند و با خوش خلقی، صله‌رحم، و پرهیز از حسادت و دروغگویی و تهمت و کینه‌توزی به آرامش خود کمک کنند. 

وی خاطرنشان کرد: به این بیماران بیاموزید که دوست داشتن دیگران، محبت کردن به خانواده، همسایگان، دوستان و غیره، لذت بردن از هرچیزی مثل گل و گیاه، فشار‌ها و نگرانی‌ها را کم می‌کند و به فرد آرامشی مدارم می‌بخشد. 

این کار‌شناس در خصوص عوارض دارویی در این بیماران تصریح کرد: عوارض خفیف آن مانند: سستی، پرخوابی، سرگیجه، لرزش، خشکی دهان و یبوست است که خیلی نگران کننده نیست به بیمار و خانواده آن‌ها توصیه می‌شود تا چند روزی این عوارض را تحمل کنند زیرا این مشکلات به مرور کم و حال بیمار بهتر می‌شود از عوارض شدید دارویی در این بیماران می‌توان از خوا‌ب‌آلودگی شدید، گرفتگی شدید عضلات گردن، دست و پا که باعث کج شدن آن‌ها می‌شود نام برد که در این صورت ارجاع فوری به پزشک ضروری است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.