سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب برد آمریکا در کاروان تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال کشورمان توانست امروز در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا با نتیجه 3 بر 2 به عنوان تیم پیروز زمین مسابقه را ترک کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در طول تاریخ والیبال ایران زمین این برای نخستین بار بود که تیم آمریکا با آن همه بازیکن صاحب نام و قدرتمند که دارای تجارب بسیار زیادی در خصوص حضور در مسابقات جهانی و المپیکی هستند مغلوب تیم ایران شدند. این برد بازتابهای مختلفی داشت این امر شامل حال اردوی تیم ملی در توکیو نیز شد.

زرینی: لیاقت بردن امریکا را داشتیم

حمزه زرینی، که از سوی کمیته فنی رقابت های جام قهرمانان قاره ها به عنوان ارزشمندترین بازیکن دیدار ایران – امریکا اعلام شد، گفت: "امریکا تیم سرسختی بود. ولی ما هم یک تیم بودیم که همه دست به دست هم دادیم تا برنده زمین را ترک کنیم. باید بگویم لیاقت این برد را داشتیم."

این بازیکن کارکشته که از وقتی توسط خولیو ولاسکو به زمین فراخوانده شد با سرویس، اسپک و دفاع های جانانه اش اعصاب امریکایی ها را به هم ریخت، در خصوص انتخاب خودش به عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان هم با تواضع همیشگی اش معتقد است: "واقعا فکر می کنم بهترین بازیکن شدن در ورزش گروهی معنایی ندارد. همه تلاش می کنند تا یک نتیجه ای رقم بخورد. دیدید که امروز چه بازیکن هایی که در میدان بودند، چه آنهایی که به عنوان جایگزین وارد شدند چقدر تلاش کردند تا تیم نتیجه بگیرد. این بهترین بازیکن شدن ها بیشتر حکم یک تشویق را دارد و یک جور نماد است برای اینکه یک بازیکن که در روند بازی تاثیر بیشتری داشته به طرفداران والیبال معرفی شود. من خودم معتقدم بازیکنانی در تیم ایران هستند که لیاقت بهترین بازیکن شدن در این بازی را از من بیشتر داشتند."

زرینی که حالا 194 بازی ملی را در کارنامه دارد و به نوعی با تجربه ترین بازیکن ایران هم هست، از نگرانی اش در طول بازی برای سید محمد موسوی می گوید که آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد: " خیلی برای سید نگران بودیم. بعد از بازی به هتل هم که رسیدیم، فوری همه بازیکن ها به اتاقش رفتیم که ببینیم حالش چطورش است. ولی او مثل همیشه با روحیه بالا و لب خندان نشان داد که حالش خوب است. خدا را شکر مصدومیتش هم جدی نیست و زود به بازی ها برمی گردد."

زرینی حالا که خیالش از حال موسوی راحت شده، از خوشحالی بردن امریکا می گوید: "ما خیلی از این برد خوشحالیم. چون مثل چند وقت اخیر دوباره توانسته ایم دل مردم را شاد کنیم. انرژی مردم از طریق تبریک ها و شادی هایشان به ما می رسد. واقعا از این بابت احساس غرور می کنیم."

مهدوی: این پیروزی را به همه تبریک می گویم

مهدی مهدوی؛ یکی از دو پاسور تیم ملی که نقش تعیین کننده ای در پیروزی ایران برابر آمریکا داشت، با تبریک این پیروزی به همه مردم و اهل والیبال، گفت: می دانم که خیلی از مردم و اهالی والیبال منتظر این پیروزی بردند. چون ما تا به حال آمریکا را نبرده بودیم و دو بار هم سه به هیچ به آنها باخته بودیم. راستش این برد خیلی مزه داد. خستگی از تنم رفت.

مهدوی با اشاره به قدرتمند بودن والیبالیست های آمریکایی گفت: آنها با یک بازی گروهی تمام عیار برای زنده کردن توپ های مرده می جنگیدند و هماهنگی شان در دفاع و توپگیری فوق العاده بود. ما هم نشان دادیم که تا آخرین لحظه بازی تلاش می کنیم و برای بردن می جنگیم.

میرزاجانپور: باید فردا هم برنده باشیم

مجتبی میرزاجانپور؛ جوان 22 ساله ای که تنها در مرحله انتخابی لیگ جهانی در مصر دو بازی رسمی برای تیم ملی مردان ایران انجام داده و حالا در ترکیب تیم ملی مقابل ایتالیا، روسیه، آمریکا و دیگر بزرگان دنیای والیبال خوش می درخشد، می گوید: پیروزی مقابل آمریکا خیلی دلچسب بود. ما هم خوب بازی کردیم، هم برنده شدیم. تا به حال همه بازی های مان سخت بوده ولی خدا را شکر نتیجه خوبی گرفته ایم. امیدوارم فردا ژاپن را هم شکست بدهیم که بتوانیم در رده بندی نهایی در جای خوبی قرار بگیریم.

میرزاجانپور با اشاره به اعتماد ولاسکو به او برای قرار دادنش در ترکیب اصلی تیم، می افزاید: ولاسکو در جریان بازی دائم درباره تاکتیک با ما حرف می زند و ما فقط باید دستورات او را در زمین اجرا کنیم. او حالا به من میدان داده و من هم سعی می کنم از این فرصت برای جلب اعتماد او و کسب تجربه برای حضور در میدان های بزرگ تر نهایت استفاده را ببرم.

داوودی: شادی مردم تکمیل شد

رحمان داوودی؛ ملی پوش ارزشمند والیبال که در جریان دیدار ایران – آمریکا به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد و عملکرد مطلوبش یکی از عوامل پیروزی کشورمان در این بازی بود، گفت: این بازی از جوانب مختلف مهم و حیثیتی بود. ما خیلی خوب ولی احساسی بازی را شروع کردیم. در ادامه اما توانستیم منطق را بر بازی حکمفرما کنیم و برنده باشیم.

داوودی با اشاره به اینکه مردم از پیروزی های اخیر والیبال خوشحال هستند ولی غلبه بر آمریکا شادی های مردم را تکمیل می کند، افزود: تیم ما واقعا جنگید و ثمره تلاش خود را هم دید. ولاسکو هم در این دیدار با تغییراتی که در ترکیب تیم ایجاد کرد ریسک بزرگی کرد ولی نتیجه اش را با پیروزی ایران دید.

ظریف: آمریکا خوب بود ما بهتر بودیم

فرهاد ظریف؛ لیبروی تیم ملی والیبال ایران پس از غلبه ایران بر آمریکا گفت: آمریکا یکی از بهترین تیم های دنیاست و والیبال را در کلاس بالایی بازی می کند. آنها امروز خوب بودند. ولی ما بهتر بودیم و برنده شدیم.

ظریف با اشاره به اینکه پس از ست اول آمریکایی ها با بازی اصولی و فوق العاده شان چنان ما را تحت تاثیر قرار دادند که نتوانستیم بازی همیشگی مان را به نمایش بگذاریم، افزود: تعویض های ولاسکوئی باز هم جواب داد و ورود بازیکنان جایگزین انرژی خوبی به تیم بخشید که شرایط را به نفع ما تغییر داد. من این پیروزی را به مردم تبریک می گویم و خدا را شکر می کنم که توانستیم یکی از بزرگترین تیم های دنیا را شکست بدهیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۰۰:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
عالی بود
طاها
۲۲:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
سلام بر مردان با همت وغیرتمند والیبالیستهای ایران زمین.درودبرشماعزیزان
skh
۱۱:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
اگرمیشه بازی ایران و امریکارو سایت بگذارید چون سر کار بودیم نتونستیم ببینیم