تیم ملی والیبال کشورمان در این دوره از مسابقات قهرمانان قاره ها توانست در مصاف با حریفان خود نمایش خوبی از قدرت واقعی والیبال ایران داشته باشد.مقابل تیمهای ایتالیا و آمریکا به برتری دست پیدا کند.

امیر طلوع کیان كارشناس واليبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: امسال از جام قهرمانان قاره ها می توان به نمایشگاهی برای رونمایی از جدیدترین تاکتیک های والیبال جهان تعبیر کرد.

وی افزود: تیم های بزرگ دنیا با طراحی سیستم های مختلف دفاعی و حمایتی سعی می کنند طوری میان دفاع روی و داخل میدانشان هماهنگی ایجاد کنند تا با مهار حمله ها و در تداوم یافتن رالی بتوانند توپ های برگشتی را به سود خود به پوئن تبدیل کنند. این یعنی برای کسب هر پوئن؛ دفاع روی تور، توپگیری، پاس و حمله به کار گرفته می شود و به نوعی یک والیبال تمام عیار رخ خواهد داد.

طلوع كيان یادآور شد: این مسابقات فرصت بسیار خوبی برای تمام تیم ها از جمله ایران است تا توانایی ها و سیستم های جدید تاکتیکی خود را به ترازوی آزمایش بگذارند و بازده کارشان را ببینند. اگرچه برزیل و روسیه 2 تیم برتر این جام هستند و هرچه یک تیم خوب و کامل لازم دارد را در اختیار دارند، اما ایتالیا و امریکا هم نشان دادند که همچنان می توانند به عنوان مدعی در والیبال دنیا خودنمایی کنند.

طلوع کیان گفت: همه تیم ها در این رقابت ها یکی 2 بازیکن تازه وارد هم داشتند که از بستر لیگ به تیم ملی راه یافته و درصدد کسب تجربه برای آینده بودند؛ آینده ای که ایستگاه اصلی اش المپیک 2016 است. در واقع قدرت های بزرگ والیبال در جام قهرمانان قاره ها نشان داده اند که برنامه ریزی دقیقی برای المپیک آینده دارند و این جام اولین ایستگاهی بود که در آن به دریافت های صحیحی از برنامه ریزی و عملکردشان برسند.

وی خاطر نشان کرد: تیم ملی والیبال ایران نیز در این مسابقات عملکرد خوبی داشته و سوای نتایجی که به دست آورده نکات زیادی هم یاد گرفته و تجربیات ارزشمندی را هم کسب کرده است.

طلوع کیان تصریح کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که برای ایران در این جام افتاده؛ این است که هر روز باید نسبت به روز گذشته متناسب با حریفش، هم با سیستم جدیدی روبرو شود و هم خودش سیستم بازی و ترکیب متفاوتی را تجربه کند. برزیل، روسیه، ایتالیا و امریکا هر کدامشان سیستم های مختلفی برای بازی دارند که در نتیجه برای رویارویی با آنها باید متناسب با هر یک، برنامه جدیدی داشت. اینکه فرصتی برای تمرین، آن هم در تورنمنتی چنین مهم و معتبر، نداشته باشی و بلافاصله بعد از یک بازی مجبور باشی روی بازی بعد با سیستم و ترکیب دیگری متمرکز شوی، به بازیکنان ما کمک می کند تا ذهنیت شان را بیش از پیش حرفه ای کرده و قدرت ذهنی شان را به قدری بالا ببرند که برد و باخت تاثیری در شرایط روحی آنها برای بازی های روزهای آینده نداشته باشد؛ بازی هایی که باید با تمام توان ذهنی، بدنی و تاکتیکی در آنها حاضر شد. چون هر یک، حکم فینال را دارند و نتیجه شان در رده بندی نهایی مسابقات تاثیر مستقیم می گذارد.

وی در خاتمه اظهارداشت: به نظر من تیم ملی با کارکشتگی خولیو ولاسکو و بازیکنان فنی و باهوشی که دارد، به آنچه می خواسته در این تورنمنت رسیده. اگرچه فکر می کنم با نبود یک دستیار مطمئن مثل سیچلو، ولاسکو بیش از پیش تنهاست. او در این جام علاوه بر وظایف سرمربیگری اش باید تحلیلگری و دیگر وظایف دستیار مورد اطمینانش را هم به دوش می کشید، که این مهم برای ولاسکوی 61 ساله کمی سنگین به نظر می رسید.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
این آقا کارشناس چه رشته ای که ما 20سال تو والیبال هستیم نمی شناسیم ایشان را
آخرین اخبار