سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم جمعیت دنیا دچار "کمبود روی" هستند

بررسی‌های مختلف نشان می‌دهند که حدود یک سوم جمعیت دنیا، دچار کمبود روی هستند و این مشکل تغذیه‌ای از عوامل اصلی بروز و تشدید عفونت‌های تنفسی، مالاریا هستند.

محمد کاظم استادیار، دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کمبود ریز مغذی‌ ‌هایی مانند ید، آهن، روی و ویتامین A، از مشکلات تغذیه‌ای مهم و شایع در جهان هستند که عوارض جانبی قابل ملاحظه‌ای به دنبال دارند. 

وی با بیان اینکه در رژیم غذایی اغلب مردم جهان به میزان کافی وجود ندارد، اظهار داشت: کمبود روی تا حد زیادی به ناکافی بودن آن در رژیم غذایی و یا اختلال جذب روی از رژیم غذایی بستگی دارد. 

شفیعی‌ تاکید کرد: بررسی‌های مختلف نشان می‌دهند که حدود یک سوم جمعیت دنیا، دچار کمبود روی هستند و این مشکل تغذیه‌ای از عوامل اصلی بروز و تشدید عفونت‌های تنفسی، مالاریا و بیماری‌های اسهالی هستند. 

وی یاد آور شد: بر اساس برخی از آمار‌ها، حدود ۱۵ درصد از عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی، ۱۸ درصد مالاریا و حدود ۱۰ درصد بیماری‌های اسهالی، به نوعی مربوط به کمبود روی است. 

شفیعی‌ خاطر نشان کرد: درصد قابل ملاحظه‌ای از اختلالات پوستی، اختلال عملکرد ایمنی، اختلالات گوارشی، اختلال رشد و برخی دیگر از نارسائی‌ها و اختلالات مربوط به اندام‌ها نیز با کمبود روی در ارتباط است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.