سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ضرورت فعال‌کردن دیپلماسی رسانه‌ای در کشور/ سرمایه‌گذاری در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها حلقه مفقوده است

یک کارشناس سیاسی با بیان اینکه فعال کردن دیپلماسی رسانه‌ای در کشور ما یک ضرورت است، گفت: ما باید در حوزه‌های رسانه‌ای مکتوب، خبرگزاری‌ها و نشریات بین‌المللی عملکرد قابل عرضه‌ای داشته باشیم لذا سرمایه‌گذاری به عنوان حلقه مفقوده در این بخش محسوب می‌شود.

"مهدی فضائلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت فعال کردن دیپلماسی رسانه‌ای به عنوان مهمترین ابزار مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی غرب و رژیم صهیونیستی که سعی دارند تصویری هولناک، و غیرمنطقی از ایران ترسیم کنند، اظهار داشت: دیپلماسی رسانه‌ای یکی از شاخه‌های مهم دیپلماسی عمومی است که متاسفانه در کشورمان به اهمیت آن پرداخته نشده و اقدامی جدی در این خصوص انجام نگرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه حدود دو سال پیش در وزارت امور خارجه بخشی تحت این عنوان در زیرمجموعه معاونت‌ها فعالیت داشت، ادامه داد: اطلاعات زیادی از عملکرد این واحد ندارم اما تا جایی که می‌دانم حتی در این مرکز نیز کار جدی صورت نگرفته و این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود.
 
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه غرب به ویژه آمریکا واحدهای فعالی برای ساماندهی هجمه‌های رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی برای تغییر تصویر منحوسی که از این رژیم در اذهان عمومی دنیا است، شرکت و مجموعه‌هایی را در اختیار گرفته است، این شرکت‌ها طراحی کارهای تبلیغاتی در فضای گسترده رسانه‌ای را انجام می‌دهند تا چهره زشت رژیم صهیونیستی در افکار عمومی دنیا را به عنوان یک واقعیت اصلاح کرده و آن را از نظر خود تغییر دهند که در کل یک جایی موفق و در جایی دیگر شکست خورده‌اند.
 
فضائلی با بیان اینکه فعال کردن دیپلماسی رسانه‌ای در کشور ما یک ضرورت است، اضافه کرد: فعالان سیاسی کشور و مسئولین باید به این دیپلماسی توجه ویژ‌‌ه‌ای داشته و سرمایه‌گذاری‌هایی به لحاظ مالی و نیروی انسانی، همچنین تدوین برنامه و طراحی در حوزه‌ها را انجام دهد.
 
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه مجموعه رسانه ملی فعالیت‌هایی همچون تولید شبکه‌های جدید در سال‌های گذشته را طراحی کرده، بیان داشت: این اقدامات کفایت نمی‌کند چرا که ما بایستی در حوزه‌های رسانه‌ای مکتوب، خبرگزاری‌ها و نشریات بین‌المللی عملکرد قابل عرضه‌ای داشته باشیم، لذا سرمایه‌گذاری به عنوان حلقه مفقوده  در این بخش محسوب می‌شود.
 
فضائلی اظهار داشت: رسانه‌ها، مطبوعات و خبرنگارانی که ظرفیت قابل ملاحظه‌ای را درکشور دارند را بایستی در سطوح مختلف بین‌المللی مطرح کنیم و این مهم برنامه‌ریزی و اقدامات خاصی را می‌طلبد.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون وزارت امور خارجه فعالیت‌های قابل توجهی را در این زمینه انجام نداده‌اند، خاطرنشان کرد: ما اقداماتی در خصوص تالیف کتب و مقالات داشته‌ایم اما بایستی مطبوعات داخلی را در جهت بهتر شدن دیپلماسی رسانه‌ای در حوزه آموزش و علمی جدی‌تر نشان داده و نیروهایی را در این زمینه تربیت کنیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.