سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوود اوغلو : آنکارا تلاش زیادی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 انجام داده است

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز گذشته در سخنانی در پارلمان این کشور تصریح کرد، آنکارا تلاش زیادی را برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 انجام داده تا این کنفرانس طی ماه دسامبر یا ژانویه آینده برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تودی زمان ، بر اساس این گزارش وزیر خارجه ترکیه افزود، این کشور در حال مذاکره و گفتگو با همه طرف های درگیر در سوریه است تا این کنفرانس هرچه سریعتر برگزار شود. روسیه و آمریکا در ماه می امسال برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 به توافق رسیدند ولی هنوز هیچ زمان دقیق و مشخصی برای برگزاری این نشست تعیین نشده است.

دولت سوریه موافقت خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرده ولی با هرگونه پیش شرط و یا درخواست برای کناره گیری بشار اسد از قدرت به شدت مخالفت کرده است.سازمان ملل نیز اعلام کرده است که قصد دارد کنفرانس ژنو 2 را پیش از پایان سال 2013 میلادی برگزار کند. ائتلاف ملی سوریه که مورد حمایت کشورهای خارجی است اعلام کرده است که تنها در صورت دریافت کمک های بیشتر و آزادی زندانیان سیاسی حاضر به شرکت در این کنفرانس خواهد بود.

در جریان نشست روز گذشته پارلمان، حزب مخالف جمهوری خواه ترکیه دولت آنکارا را به انزوای این کشور به علت دخالت در امور داخلی سوریه متهم کرد. داوود اوغلو این اتهامات را رد کرده است.ترکیه یکی از حامیان اصلی شبه نظامیان تکفیری سوریه است. در بحران دو سال و نیم اخیر سوریه بیش از 100 هزار نفر جان باخته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.