سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت/

تراژدی میزان مطالعه پایین کشور را دریابید

علل مطالعه کم در کشورمان بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنید.

حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، در هفته کتاب و کتابخوانی هستیم هفته‌ای که در آن مراسم متعدد برای روز کتابخوانی برگزار می‌شود مراسمی شامل تجدید میثاق کتابداران با امام خمینی(ره) و مراسم‌های متعدد برای کتاب‌داران است.
 
 کتاب و کتابخوانی باید به صورت فرهنگی در میان مردم شناخته شود همانطور که مردم به موسیقی، سینما در اوقات فراغت خود روی می‌آورند در کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب نیز پرداخته شود مطالعه کتاب در کشور ما سرانه‌ی پایینی دارد.
 
برگزاری هفته کتاب، روز کتاب‌خوانی به تنهایی مطالعه را در بین مردن به یک فرهنگ تبدیل  نخواهد کرد در این زمینه اقدامات دیگری نیز همانند فرهنگسازی از مدارس و خانواده ها باید صورت بگیرد.
 
تبدیل شدن مطالعه به یک فرهنگ زمان زیادی را می‌طلبد و نیازمند  برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت  و بلند مدت در این زمینه است علل مطالعه  کم در کشورمان بررسی و برای رفع آنها باید برنامه زیری شود.
 
کاهش مطالعه  به میزان کم کتابهای چاپ شده در چند وقت اخیر تا ممیزی های سخت گیرانه مربوط می شود ممیزی که گاه سبب از بین رفتن تازگی کتاب که می شود کتاب هایی که به دلیل ممیزی های سخت گیرانه از هر گونه نوآوری و تازگی عادی است و این سبب اقبال کم مردم به کتاب می شود.
 
مردم ما هوشمندانه از کتاب‌های جذاب و زیبا استقبال می‌کنند و از کتاب‌های بدون جذابیت لازم می‌پرهیزند این مسئله نیازمند توجه مسئولان و نویسندگان است نویسندگان  و شاعران به دنبال جذابیت تنوع موضوع در آثارشان باشد و مسئولان با از بین بردن  موانع سر راه نویسندگان  شاعران فضا را برای  خلاقیت در آثارشان ایجاد کنند تا شاید به این طریق بتوان میزان مطالعه را در کشور افزایش داد.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: مطالعه ، کتاب ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.