سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده فرزندان

استعداد یابی یکی از روش‌هایی است که کمک می کند تا فرزندانمان در مسیر درست زندگی خود قرار گرفته و همواره گذر روزهای زندگی برایشان دلچسب و جذاب شود.

دکتر نسرین کمالی دکترای مدیریت آموزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استعداد یابی یکی از روشهایی است که افراد را در مسیر پر پیچ و خم زندگی راهنمایی می کند و می توان این روش را از سن 3 تا 16 سالگی بدون هیچ تفاوتی در دختر و پسر شروع کرد و استعداد افراد را به صورت کلی در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و بعضی از رشته های هنری مشخص کرد و از سن 16 سالگی به بالا زیر شاخه های این رشته ها نیز قابل شناسایی تشخیص است.

وی افزود: با استفاده از تست‌های هوشی، شخصیت رغبت سنجی خلاقیت و همچنین سطح آموزش و خانواده فرد، می توان پایه های تشخیصی، هوشی افراد را سنجیده و متناسب با توانایی و علاقه فرد، رشته هایی را به او پیشنهاد کرد که احتمال موفقیت در آنها برایش بیشتر است.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه بیشتر موسسات به صورت آزاد فعالیت می کنند و تمرکز مراکز دولتی فقط روی افراد نیز هوش با توانایی هوش بالا آن هم بیشتر در رشته های خاص مانند علوم و ریاضیات است.

وی ادامه داد: ورود به مدارس تیزهوشان به صورت تست و آزمون ورودی بوده و بیشتر در مقاطع راهنمایی دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد.

وی در پایان افزود: استعداد یابی یک سرمایه گزاری بلند مدت برای آینده فرزندانمان و جامع است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.