سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"یبوست" خطری بزرگ برای بیماران قلبی

از جمله نکاتی که بیماران قلبی باید به آن توجه کنند برطرف شدن "یبوست" در آنها است و باید به اندازه کافی رژیم پرفیبر مصرف کنند چون یبوست خطری بزرگ برای این بیماران است.

دکتر آراسب دباغ مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که مشکلات قلبی دارند و دچار سکته شده‌اند و مرحله نهایی سکته را طی کرده‌اند و روبه بهبود هستند برای ادامه بهبودی علاوه  بر مراقبت‌های لازم باید نوع رژیم غذایی خود را هم جدی بگیرند.
 
وی ادامه داد: از جمله رژیم غذایی این است ؛که چربی دریافتی آنها باید به 20 درصد برسد و نباید صفر مطلق باشد چون وجود چربی‌ها به هر حال برای بدن لازم و ضروری است و بسیار از اعمال بدن مانند ساخت هورمون‌ها لازم است.
 
دباغ مقدم تشریح کرد: همچنین وجود یبوست برای بیماران قلبی بسیار خطرناک است و باید از رژیم غذایی پرفیبر برای جلوگیری از یبوست استفاده کرد. مصرف انواع سبزی‌‌ها و میوه‌ها بسیار لازم و ضروری است و مقدارشان باید افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: مصرف نمک در درجه اول حذف شود و در مراحل بعدی موادی که دارای نمک هستند مانند کنسرو و ماهی تن و رب گوجه فرنگی و غذاهای که دارای مواد نگده‌دارنده دارند کاملا حذف شود.
 
وی توصیه کرد: بیماران قلبی باید از مصرف گوشت و مواد سرخ کردنی کره خامه جلوگیری کنند و همچنین در مورد حجم مواد غذایی باید تعداد دفعات وعده‌ها را افزایش ولی حجم آنها را کاهی دهند و چون حجم زیاد غذا معده را پر می‌کند و به دیافراگم فشار وارد می‌کند که باعث فشار به قلب می‌شود هدف ما دز تغذیه بیماران قلبی این است که کم‌ترین فشار و استرس را به قلب وارد کنیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.