سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر داد:

دسترسي به اطلاعات "هواشناسي" بايد آزاد شود/نقش حياتي هواشناسي در کاهش "آلودگي ها"

دسترسي آزاد به اطلاعات هواشناسي براي عموم مردم بايد در اولويت برنامه هاي سازمان هواشناسي باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان هواشناسي کشور با بيان اينکه اطلاعات پايشي سازمان هواشناسي کشور بسيار مهم و حياتي است، گفت: اين اطلاعات پايشي براي عموم مردم بسيار حياتي و پراهميت است.

وي ادامه داد: اطلاعات اين سازمان بنيادي است و نقش مهمي در افزايش بهره وري، رفاه و رشد و توسعه اقتصادي ايران دارد و در زندگي روزمره مردم موثر  و در برنامه ريزي اقتصادي، صنعت حمل و نقل، هوايي، جاده اي و ريلي، اثرگذار و  در بخش هاي کشاورزي، دامداري، در مراتع و جنگل ها بسيار مهم است.

آخوندي با اشاره به اينکه اطلاعاتي که سازمان هواشناسي توليد مي کند به صورت غيرمستقيم بر رفاه مردم اثر مي گذارد گفت: اطلاعاتي که سازمان هواشناسي به شهروندان ارائه مي کند بايد داراي دسترسي آسان باشد.
 
وي در ادامه افزود: آسايش و رفاه مردم تا حد زيادي متصل به اطلاعات دقيق سازمان هواشناسي است.

آخوندي با اشاره به آلودگي هوا در ايران گفت: دسترسي آزاد به اطلاعات هواشناسي و آلودگي هوا در اين مقطع براي عموم مردم بسيار پراهميت است. 

وي در ادامه اظهار داشت: بايد سازمان هواشناسي دسترسي آزاد به اطلاعات اين سازمان را گسترش دهند تا براي عادي ترين مردم نيز اين اقدام انجام گيرد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه افزود: آلودگي هوا در تهران بسيار خطرناک است و با روند افزايش جمعيت پذيري تهران شاهد کاهش اين آلودگي نخواهيم بود.

آخوندي در ادامه گفت: اطلاعات سازمان هواشناسي بايد به گونه اي باشد که موجب تغيير روند زندگي مردم براي کاهش آلودگي هوا باشد.

وي در ادامه اظهار داشت:  اطلاعات هواشناسي در کيفيت زندگي مردم در شهرها و روستاها و افزايش ايمني صنعت هوانوردي و حمل و نقل جاده اي اثرگذار است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: اين اطلاعات بايد با مديريت ارائه و بسيار دقيق و با برنامه ريزي باشد.

آخوندي با بيان اينکه سرمايه گذاري در اين بخش بايد بسيار شديد باشد گفت: تمامي عمليات هوايي وابسته به سازمان هواشناسي است بنابراين بايد سرمايه گذاري در اين بخش تقويت شود.

آخوندي در ادامه افزود: سازمان هواشناسي داراي نيروي انساني قوي است و بايد در توسعه نيروهاي اين سازمان فعاليت کند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به حضور فعال سازمان هواشناسي و سازمان هاي بين المللي گفت: تبادل اطلاعات گسترده با سازمان هواشناسي جهاني بايد در اولويت برنامه هاي سازمان هواشناسي باشد.

وي به مدرنيزه کردن اطلاعات سازمان هواشناسي اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات گسترده در جهان بايد سازمان هواشناسي اقدام به توليد دستاوردها و فناوري هاي نوين در اين حوزه کند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.