سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدرپور در نطق میان‌دستور:

تاسیس دانشگاه "ایرانیان" کانونی برای فتنه است/ وزیر علوم برای لغو مجوز این دانشگاه اقدام کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه صدور مجوز برای دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد یک ویژه‌خواری بوده است، گفت: چنانچه دانشگاه رئیس‌جمهور سابق راه‌اندازی شود به کانونی برای فتنه تبدیل خواهد شد و عملا مسجد ضرار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عوض حیدرپور شهرضایی نماینده شهرضا و سمیرم در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: متاسفانه روند اقتصادی کشور عادی نیست، اهل اقتصاد و سیاست بر این واقعیت اذعان دارند لیکن باور داریم که همیشه ناامیدی برای ناامیدان زیان آور بوده است و همواره به همه کسانی که دستی بر مسائل دارند و توانسته‌اند از تریبون‌ها مسائل را مطرح کنند یادآوری می‌کنیم که گرچه همیشه امید برای امیدواران سودمند نبوده ولی باید در شیپور امید دمید.

وی با بیان این که باید بتوانیم رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کنیم، ادامه داد: ما نیز باور داریم آن چه مسئولین اقتصادی خصوصا در دولت دهم بیان کرده و می‌کنند مقرون به ثواب نیست و همه باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف را به نقطه امید و قوت تبدیل کنیم.

حیدرپور در ادامه بیان کرد: قریب به 90 هزار نفر بازنشستگان صنعت فولاد که عمری را در مادر صنعت کشور سپری کرده‌اند و جوانی خود را به پای کوره‌های بلند با حرارت‌های چندصد درجه‌ای به پیری رسانده‌اند در روزهایی که باید روزهای خوش زندگی و بازنشستگی آن‌ها باشد گرفتار معیشت‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با وجود قوانینی که ما قبلا در مجلس تصویب کرده‌ایم و همچنین صندوق بازنشستگان که قرار شد در پوشش صندوق تامین اجتماعی قرار بگیرد، هر چه زودتر به داد بازنشستگان فولاد برسیم.

وی با بیان این مطلب صحبتی هم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به آقای فرجی دانا می‌خواستم بیان کنم، تصریح کرد: همان گونه که اطلاع دارید در دولت گذشته مجوز یک دانشگاه برای رئیس‌دولت به طور غیراصولی و خارج از قواعد و رویه‌ها صادر شد و با وجود تذکراتی که به کرات داده شده، اراده‌ای برای ملغی کردن مجوز غیرقانونی داده شده، ندیده‌ایم.

حیدرپور گفت: موضوع را پیگیری کرده‌ایم و قبل از صدور مجوز برای رئیس‌جمهور سابق که معتقدیم که این کار یک ویژه‌خواری بوده و چنانچه دانشگاه وی راه اندازی شود به کانونی برای فتنه تبدیل خواهد شد و عملا مسجد ضرار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد قبل از آن مجوزی به نام موسسه آموزش عالی ایرانیان برای شخص دیگری صادر شده است که نهایتا آن موسسه نیز یک دانشگاه خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین جهت به کارگیری نام این دانشگاه برای رئیس‌جمهور سابق غیرقانونی است و امیدواریم که آقای دکتر فرجی دانا نسبت به لغو این مجوز اقدام کند و برادرانی که این کار را انجام داده‌اند بهتر است موسسه خیریه‌ای راه‌اندازی کرده تا کسانی که به وسیله رفتارها و هنجارهای غلط اقتصادی به روز سیاه نشانده شده‌اند، به آن‌ها کمک شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند شما از نیروها و فرزندان انقلاب و مورد تایید ملت و مجلس هستید مذاکره باید از موضع عزت و حافظ منافع ملی ما باشد و علی الحصول به جز مسائل هسته‌ای نباید در سایر حیطه‌ها مذاکره کرد.

وی تاکید کرد: ما روند مذاکرات اخیر در نیویورک و ژنو را خوب می‌دانیم و شما باید با حفظ اصول جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای رویکردها را طوری تنظیم کنید که بدون دادن هیچ گونه امتیازی به طرف مقابل صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به آن‌ها ثابت کنید.

حیدرپور تصریح کرد: باید هدف‌های اصولی ما را که جز حقوق اساسی ملت ایران است در اهداف مشترک بگنجانید و به آن‌ها بگویید غنی‌سازی در حد نیازهای انرژی، پزشکی، کشاورزی و تحقیقاتی در ایران حق ماست و به صورت جدی ادامه پیدا می‌کند، هم چنین آماده پذیرش نظارت‌های معقول آن‌ها هستیم و این که پرونده هسته‌ای ایران باید از شورای امنیت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگردد و نهایتا این که با برگشت پرونده کل تحریم‌ها باید برداشته شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه اظهار داشت: حیف آبروی فرانسه است که به پای مطالبات نامشروع رژیم صهیونیستی ریخته شود و علی الوصول جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت خود در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: وزیر اقتصاد دولت گذشته ادعا می‌کند که 50 میلیارد دلار در صندوق ذخیره ارزی داریم و هم چنین 50 میلیارد دلار هم در بانک‌های خارجی از جمله بانک کشور چین اما به هر حال این مابه التفاوت 150 میلیون دلاری عدد بسیار بزرگی است از رئیس دولت و وزیر اقتصاد می‌خواهیم که به صورت جدی این مابه التفاوت را در یک تراز شفافی ارائه کرده و در اختیار ملت و مجلس قرار دهند تا ما ببینیم ایراد کار کجا بوده و به چه صورت است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو و هم چنین مسئله آب زاینده رود خاطر نشان کرد: وزیر نیرو باید یک بحث جدی و اساسی را برای بازگرداندن حیات به استان اصفهان انجام بدهند.

حیدرپور در پایان خاطر نشان کرد: اخباری که از صنعت نفت و قراردادهای پارس جنوبی به گوش می‌رسد نگران کننده است بعضی از قراردادها که به قیمت‌های حدود یک میلیارد دلار منعقد شده‌اند پس از سال‌ها که از به نتیجه رسیدن آن‌ها گذشته است و صرف بیش از 4 میلیارد دلار در حال حاضر نیازمند 2، 3 میلیارد دلار و 2،‌3 سال زمان هستند از وزیر محترم نفت می‌خواهیم که گزارش کامل در خصوص این قراردادها به مجلس و ملت ارائه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاسیس ، دانشگاه ، فتنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.